اجازه ایجاد پایگاه برای اسرائیل در مرزهای خود را نمی‌دهیم
کد خبر: 3651639
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
هشدار شدید آیت‌الله العظمی مکارم به بارزانی:

اجازه ایجاد پایگاه برای اسرائیل در مرزهای خود را نمی‌دهیم

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم با هشدار شدید به بارزانی گفت: ایران به هیچ عنوان اجازه تجزیه عراق و ایجاد پایگاه برای اسرائیل را در مرزهای خود نمی‌دهد و مسئولان کردستان هم باید توجه کنند اگر درگیری ایجاد شود این منطقه به ویرانه تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، امروز 19 مهر در ابتدای درس خارج خود با انتقاد شدید از همه‌پرسی در کردستان عراق خطاب به بارزانی گفت: تنها گروهی که همه‌پرسی شما را در دنیا به رسمیت شناختند اسرائیل است.
وی با انتقاد شدید از نصب پرچم اسرائیل از سوی بارزانی تصریح کرد: حتی آمریکا نیز که در باطن راضی به تجزیه عراق است در ظاهر حاضر نشد شما را به رسمیت بشناسد بنابراین معلوم است که اسرائیل می‌خواهد اینجا را پایگاه خود قرار دهد و معتقد است اگر موفق شود که خوب و اگر هم نشد در درگیری میان مسلمین موفق شده است.
وی با بیان اینکه ایران به هیچ قیمتی اجازه نخواهد داد پایگاهی در کنار مرزهایش برای اسرائیل ایجاد شود افزود: در طرف دیگر نیز ترکیه قرار دارد که حساسیت زیادی بر روی کردها دارد و آن هم اجازه ایجاد حکومت مستقل کردی و تجزیه کشورش را نخواهد داد.
این مرجع تقلید خطاب به مسئولان کردستان عراق تصریح کرد: با این همه مشکل و بدون مطالعه دقیق جوانب کار، شما همه‌پرسی کردید و الان یا باید عقب‌نشینی کنید و یا بایستید و تبدیل به ویرانه بشوید زیرا اگر درگیری ایجاد شود و شما در مقابل سه کشور قوی بایستید به ویرانه تبدیل خواهید شد و اسرائیل چه کاری می‌تواند برای شما بکند؟
آیت‌الله مکارم بیان کرد: اسرائیل قدرت مقابله با حزب‌الله را ندارد و حاضر هم نیست در حمایت از شما، سرمایه‌گذاری کند؛ بنابراین صلاح و مصلحت در این است که با دولت مرکزی عراق مشکلاتتان را حل کنید و خواب‌هایی که هرگز تعبیر نمی‌شوید را دنبال نکنید.
وی با بیان اینکه احتمال نیم درصد هم موفقیت شما ممکن نیست عنوان کرد: این راهی که می‌روید رو به سوی ظلمات است.
captcha