ایجاد مرکزی غیرحضوری بین‌المللی در جامعة القرآن
کد خبر: 3651648
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
نجفی خبر داد:

ایجاد مرکزی غیرحضوری بین‌المللی در جامعة القرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر بخش آموزش بزرگسالان جامعة‌القرآن الکریم، فهم و عمل‌محوری را عنصر جدایی‌ناپذیر و حتمی در برنامه‎های قرآنی این مرکز دانست و از ایجاد مرکزی غیرحضوری بین‌المللی به زبان‌های مختلف خبر داد.

حجت‎الاسلام و المسلمین علیرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)  از قم، گفت: موسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل البیت(ع) در زمینه تربیت قرآنی جامعه و به خصوص نسل جوان و نوجوان کشور از سال ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی افزود: این موسسه، تربیت حافظان و نسل جوانان حافظان قرآن کریم را با روش ابداعی خود که کارگشا و بسیار مثمر ثمر بوده است در مراکز و شعبات خود دنبال می‎کند.
مدیر آموزش برادران جامعه القرآن کریم تصریح کرد: این موسسه در حال حاضر دارای 800 شعبه در سراسر کشور است که فعالیت‎های آموزشی خود را به اشکال مختلف طبقه بندی کرده است که شامل خردسالان در چند مقطع، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در چند مقطع است و کلاس کار در هرکدام از این مقاطع متفاوت است.
وی گفت: همچنین این موسسه دارای 80 مدرسه غیرانتفاعی قرآنی در سراسر کشور است که با نام مدارس قرآنی امام حسن مجتبی(ع) کار خود را در تمام رشته‎های قرآنی از جمله حفظ و قرائت و ترتیل و... دنبال می‎کند.
نجفی بیان کرد: مدل ابداعی این موسسه، روش حفظ اشاره‎ای است که در این روش علاوه بر حفظ، در فهم و ارایه فهم آیات به مخاطبان نیز کارایی بالایی مشاهده می‎شود؛ یعنی در این روش قاری به راحتی مفاهیم آیات را به هم سن‎های خود منتقل می کند.
وی گفت: یکی از فعالیت‎های جدید و بسیار مهم این موسسه، راه اندازی مرکز غیر حضوری بین المللی موسسه است که تا کنون این بخش در زبان ترکی راه اندازی شده است و بخش انگلیسی و عربی نیز راه اندازی خواهد شد؛ این دوره دارای مشابه نیست و تمام دروس با مفهوم و تفسیر و تجوید به مخاطبان بین المللی عرضه می‎شود؛ زیرا فهم و تفسیر و عمل محوری جزء جدایی ناپذیر تمام برنامه‎های جامعه القرآن است.
نجفی بیان کرد: در این بخش مسابقه ترتیل اختصاصی نیز برگزار شده و در حال استمرار است که در این روش تفسیر آیات و ترتیل آن در یک فایل از طریق تلگرام به موسسه عرضه می شود و در اینجا داوری قرائات انجام می‎شود.
captcha