سفیر عشق تا پایان بهمن ماه رونمایی می‌شود/ نذر فرهنگی را آغاز کرده‌ایم
کد خبر: 3651697
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
جعفری:

سفیر عشق تا پایان بهمن ماه رونمایی می‌شود/ نذر فرهنگی را آغاز کرده‌ایم

گروه فناوری اطلاعات: مدیرتولید بازی «سفیر عشق» گفت: این بازی تا پایان بهمن‌ماه رونمایی خواهد شد و سفیر عشق اولین پروژه از مجموعه بازی‌هایی با موضوع محرم است.

مهدی جعفری، مدیرتولید بازی سفیرعشق و مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به روند تولید بازی سفیر عشق اظهار کرد: طرح اولیه این بازی در 10 سال گذشته همزمان با پخش سریال مختارنامه شکل گرفت و مجوزش را در آن دوره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردیم و به صورت شخصی کار را پیگیری کردم. متأسفانه به دلیل اختلاف سلیقه‌ای که در آن دوره با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وجود داشت، شرایط برای آغاز تولید کار ایجاد نشد و این بازی علی رغم وجود اسپانسر خوب، اما تولیدش آغاز نشد.

وی افزود: دو سال پیش، پروژه را با عنوان سفیر عشق با موضوع ماجرا حضرت ملسم و اتفاقاتی که منجر به واقعه کربلا می‌شود را به صورت خودجوش آغاز کردیم و هیچ هزینه‌ای از ارگان و سازمانی دریافت نشد. تک تک دست‌اندرکاران پروژه به دلیل ارادتی که به امام حسین(ع) داشتند، کار را پیش بردند. روندمان شاید کند بود اما این روند کند سبب افزایش کیفیت شد.

مدیر تولید بازی «سفیر عشق» تصریح کرد: تقریبا بیش از 60 درصد پروژه پیشرفت داشته و بخش‌هایی به آن اضافه کرده‌ایم به این معنی که ابتدا بازی برای پلت فرم «پی سی» طراحی شده بود اما امروز توانستیم برای پلفت فرم تلفن همراه هم آماده کنیم و در دستور کارمان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: پروژه سفیر عشق، آغازی برای مجموعه تولیدات واقعه محرم و عاشوراست و می‌توان گفت که اولین شماره از مجموعه بازی است که با این موضوع تولید می‌شود و انشالله پس اc رفع مشکلات بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و با موضوع کربلا و واقعه عاشورا یک محصول بین‌المللی تولید و در ا ختیار عموم مخاطبان قرار دهیم.

جعفری اظهار کرد: مدیریت تولید این پروژه را برعهده دارم و کارگردانی کار بر عهده عماد رحمانی است. همچنین تیم پروژه متشکل از بهترین کسانی است که در این حوزه کار می‌کنند و انصافا به صورت خودجوش بوده است. امیدواریم تا پایان بهمن‌ماه کار را برای رونمایی برسانیم. فراخوانی به ارگان‌ها و سازمان‌ها داده‌ایم اما پیش‌بینی می‌شود قرارگاه فضای مجازی بسیج پشتیبان ما در این پروژه باشد.

مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم؛ افرادی که برای ماه محرم نذر دارند، نذرشان را در قالب نذر فرهنگی ادا کنند و از پروژه‌هایی در حوزه داستان‌های قرآنی و قصص قرآن و تاریخ اسلام حمایت کنند. ما این نذر فرهنگی را آغاز کرد‌ه‌ایم و امیدواریم بتوانیم بازی‌هایی که تولید می‌کنیم آنقدر با کیفیت باشند که در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته و این خلأ را پر کنند.

وی بیان کرد: ما از ابتدای پروژه بحث مالی را مطرح نکردیم و پس از زمانی که 60 درصد کار را جلو بردیم از سازمان‌ها تقاضای حمایت مالی کردیم. همچنین چرخه اقتصاد حوزه پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای در کشورمان چرخه معیوبی‌ست و این چرخه ایراد دارد و اشکالش توسط ارگان‌های ذیربطی که در این حوزه تصمیم‌گیر باشند، باید رفع شود. این چرخه نامعیوب، مشکلش برطرف شود و اگر جامعه بازی‌ساز و تولیدکننده حوزه اپلیکیشین و پویانمایی، چرخه اقتصادش، چرخه درستی باشد، هیچ وقت به سمت کمک‌های دولتی و سازمانی نمی‌روند.

جعفری اظهار کرد: متأسفانه مشکلات زیادی وجود دارد که این مشکلات توسط خود تولیدکنندگان باعث برطرف شدن نیست. تولیدات در حوزه انقلاب اسلامی و حوزه دینی و معارفی متأسفانه کمی در نوع کیفیت و انتشار ضعیف است و تولیدکنندگان ترس از این موضوع دارند که ممکن است استقبال خوبی از آن نشود راهکار این است که کیفیت محصولات باید افزایش یابد، مهم‌ترین مشکل معیوب بودن چرخه اقتصاد این حوزه است و برطرف شدنش صرفا به واسطه خود تولیدکنندگان امکان پذیر نیست و نیازمند حضور ارگان‌های تأثیرگذار و تصمیم‌گیر هستیم تا این چرخه کامل شود.

captcha