جذب سالانه 11 هزار قرآن‎آموز در دوره‎های آموزشی تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3651717
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
در سیستان و بلوچستان؛

جذب سالانه 11 هزار قرآن‎آموز در دوره‎های آموزشی تبلیغات اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به‌طور متوسط، سالانه بالغ بر 11 هزار قرآن‌آموز جذب دوره‌های آموزش علوم قرآنی تبلیغات اسلامی می‌شوند.

مهدی علی‌محمدی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: بطور متوسط، سالانه بالغ بر 11 هزار قرآن‌آموز جذب دوره‌های آموزش علوم قرآنی تبلیغات اسلامی می‌شوند.
مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: به‌عنوان مثال در دوره‌های آموزش صحیح خوانی قرآن کریم، سال گذشته 9 هزار نفر و در رشته حفظ قرآن کریم نیز بیش از 1800 قرآن‌آموز شرکت کردند.
وی به برگزاری کرسی تلاوت قرآن در 6 شهرستان و 15 محفل انس با قرآن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره‏های قرآنی کودک و نوجوان و خانواده از دیگر برنامه‏های قرآنی این مرکز است.
علی‌محمدی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 15 میلیون قرآن کریم و نرم افزار قرآنی به مؤسسات و خانه‎های قرآن استان اهدا شده است، افزود: حمایت از هیئات مذهبی و برگزاری حلقه‏های تفسیر عمومی قرآن کریم و جلسات تفسیر طرح بینات از دیگر برنامه‎های قرآنی است که سالانه برگزار می‎شود.
مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان با اشاره به برگزاری دوره‎های تربیت معلم و آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و ارائه آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت اظهار کرد: همچنین سالانه مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت، طرح با قرآن در رمضان و طرح با قرآن در زلال اعتکاف، همایش حافظان وحی، همایش قرآن کتاب انقلاب و برنامه‌های قرآنی ستاد دهه فجر در سطح استان برگزار می‏‌شود.
captcha