ایجاد نوآوری در مسابقات قرآن رسانه با گفتمان‌سازی قرآنی و‌ حفظ موضوعی
کد خبر: 3651737
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
محمدزاده بیان کرد:

ایجاد نوآوری در مسابقات قرآن رسانه با گفتمان‌سازی قرآنی و‌ حفظ موضوعی

گروه مسابقات: مدیر شبکه قرآن و‌ معارف سیما با اشاره به اینکه مسابقات قرآن رسانه می‌تواند به الگویی برای مسابقات ملی و بین‌المللی تبدیل شود، اظهار کرد: می‌توان با بحث گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی آیات که به مسابقات رسانه ملی اضافه می‌شود نوآوری‌هایی را شاهد باشیم‌.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و‌ معارف سیما در نشست هماهنگی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی  که امروز، 19 مهرماه در مجموعه ملاصدرا برگزار شد، بیان کرد: خداوند در قرآن سه وظیفه ترویج تلاوت، ترویج سطح خودسازی و ترویج آموزش قرآن را برای رسولش در نظر گرفته است، این مسابقات نیز می‌تواند گام مهمی در این زمینه و ترویج فرهنگ قرآنی باشد تا عطر دل‌انگیز قرآن بین مردم جاری شود.
وی در ادامه افزود: فرایند برگزاری مسابقات باید طوری باشد که با توجه به ظرفیت‌های رسانه ملی نوآوری و ابداعات در مسائل مختلف داشته باشد و در این عرصه پیشتازی کند و این مسابقات به الگویی برای مسابقات ملی و بین‌المللی تبدیل شود و اهل رسانه باید در ایجاد نوآوری‌ها و مسائل مدل‌ساز در عرصه مسابقات نقش مؤثری را ایفا کنند.
محمدزاده گفت: یکی از مسائلی که مورد بررسی بوده این است که ما شرکت‌کنندگان را وارد یک فرایند آموزشی کنیم و پس از آن بر اساس این آموزه‌ها مسابقه برگزار شود و این روش می‌تواند مدل خوبی باشد.
وی در ادامه افزود: یکی از پیشنهادات بنده این است که در جهت گفتمان‌سازی قرآنی حرکت کنیم چنانکه این مسئله مورد تأکید رهبری نیز بوده است و می‌توان با بحث گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی آیات که به مسابقات رسانه ملی اضافه می‌شود نوآوری‌هایی را شاهد باشیم‌.
captcha