فراخوان وزیر فلسطینی برای حضور مسلمانان در مسجدالاقصی
کد خبر: 3651739
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
در واکنش به یورش مکرر صهیونیست‌ها صورت گرفت؛

فراخوان وزیر فلسطینی برای حضور مسلمانان در مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: «شیخ یوسف ادعیس»، وزیر اوقاف فلسطین از شهروندان مسلمان این کشور خواست برای مقابله با تحرکات اخیر صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، حضور پررنگ و گسترده‌ای در این مسجد داشته باشند.

وزیر اوقاف فلسطین خواستار افزایش سفر به مسجدلاقصی شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه خبری فلسطین؛ چند روزی است که شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه جشن‌های «عید عرش» یهودی و با حمایت نظامیان اسرائیلی از «باب‌المغاربه» وارد مسجدالاقصی شده و اقدام به هتک حرمت این مکان مقدس می‌کنند.

همچنین، اشغالگران صهیونیست روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به بهانه انجام مناسک و آیین‌های یهودی، همه رواق‌ها و محوطه‌های حرم ابراهیمی شهر «الخلیل» را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند. 

در همین راستا شیخ یوسف ادعیس، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین صبح امروز (19 مهرماه) در گفت‌و‌گو با شبکه رادیویی «صدای رسمی فلسطین» در واکنش به این اقدامات تحریک‌آمیز صهیوینست‌ها از شهروندان فلسطینی خواست با افزایش حضور در مسجدالاقصی، بر ماهیت اسلامی این مسجد و عربی بودن شهر قدس تأکید کنند.

وی هشدار داد: اقدامات رژیم صهیونیستی خطرات و عواقب ناگواری دارد و منطقه را به سوی جنگ مذهبی سوق می‌دهد.

وزیر اوقاف فلسطین در پایان از جامعه بین‌الملل خواست به مسئولیت خود در حمایت از مسجدالاقصی در برابر یورش‌ها و اهانت‌های پی‌در‌پی نظامیان رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست پایبند باشد/.
 

captcha