سه دهه جلسه‌داری توسط شاگرد شهید اندرزگو+عکس
کد خبر: 3651740
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

سه دهه جلسه‌داری توسط شاگرد شهید اندرزگو+عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن رضا دزفولی، قاری و مدرس قرآن کریم و از جمله شاگردان شهید اندرزگو پس از دو هفته تعطیلی در منزل یکی از اعضای جلسه واقع در فرمانیه برگزار شد. این جلسه قرآن از معدود جلسات قرآنی است که در شمال شهر و در نزدیکی بلوار شهید اندرزگو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن رضا دزفولی، قاری و مدرس قرآن کریم شب گذشته، 18 مهرماه پس از دو هفته تعطیلی از ساعت 21 تا 23 در منزل یکی از اعضای جلسه واقع در فرمانیه، خیابان سلیمی(شمالی)، خیابان مهدیزاده، کوچه پانزدهم، کوچه عظیمی، پلاک 31 برگزار شد.

در این جلسه، اعضا به ارائه تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداختند و دزفولی نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را نفس به نفس متذکر شد. همچنین این مدرس قرآن کریم در خلال تلاوت‌ها، برخی نکات تفسیری آیات را متذکر می‌شد.

///بیش از سه دهه جلسه داری توسط شاگرد شهید اندرزگو+صوت و عکس

دزفولی با رسیدن به آیه «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» گفت: خداوند متعال به ما می‌گوید که هرچه می‌خواهید از من بخواهید. ما باید به این مطلب توجه داشته باشیم. باید به این معرفت برسیم که چه چیزی بخواهیم و از چه کسی بخواهیم. معمولاً انسان‌ها نیازهایشان را طلب می‌کنند. خداوند هم دوست دارد که ما حتی جزئیاتی که از خدا می‌خواهیم را طلب کنیم. این کار، حالت انس ایجاد می‌کند. وقتی من چیزی را به صورت درددل با کسی مطرح می‌کنیم، صمیمیت ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: درخواست ما از خداوند نباید طلبکارانه باشد. خداوند را باید در جایگاه با‌عظمتی ببینیم و اعتقاد راستین داشته باشیم که خداوند، دعای من را استجابت می‌کند. انتظار من از خدا باید انتظاری باشد که مگر می‌شود، خدا نتواند به من عطا کند. وعده خداست و خدا خلف وعده نمی‌کند و فرموده استجابت می‌کنم.

دزفولی در ادامه با بیان اینکه جلسات قرآنی نسبت به گذشته خلوت‌تر شده است، گفت: مثلاً وقتی جلسه استاد اربابی تشکیل می‌شد، مسجد پر می‌شد و جایی برای نشستن نبود. اینکه جلسات قرآنی خلوت شده است، دلایل مختلفی دارد که باید ریشه‌یابی شود. باید بتوانیم بچه‌ها را از نوجوانی وارد در جلسات قرآنی کنیم تا با قرآن انس پیدا کنند و از حضور در جلسه قرآن خسته نشوند. چرا که خود حضور در مجلس قرآن، برکات زیادی را به دنبال دارد.

///بیش از سه دهه جلسه داری توسط شاگرد شهید اندرزگو+صوت و عکس

در پایان این جلسه، یکی از اعضا که به تازگی از سفر حج بازگشته بود، آب زمزم و سوغاتی به اعضای جلسه داد. سپس همه حاضران در جلسه، مهمان سفره اطعام قرآن کریم شدند.

رضا دزفولی متولد محله چیذر، از سال 1360 تا‌کنون در مدارس و مساجد و حسینیه‌های شمیرانات به تدریس قرآن کریم مشغول است. اولین استاد این قاری و مدرس قرآن کریم، شهید اندرزگو بوده است. دزفولی در در دوران کودکی، در حوزه علمیه چیذر، محضر شهید اندرزگو به یادگیری قرآن کریم پرداخته است. شهید اندرزگو برای فراگیری علوم حوزوی در حوزه علمیه چیذر درس می‌خواندند. البته اهالی محله چیذر این شهید بزرگوار را به اسم حاج آقا تهرانی می‌شناختند.

از اساتید دیگر دزفولی، حجت‌الله کسری است که با تشویق و کمک ایشان با شیوه‌های جدید تلاوت مصری آشنا شده است. مرحوم حاج علی اربابی، استاد دیگر این مدرس قرآن کریم است که جلسات قرآنی مسجد جامع لویزان و مسجد کنی و امامزاده پنج تن این مرحوم اربابی شرکت و به فراگیری علوم قرآنی پرداخته است.

جلسه قرآن سه‌شنبه شب‌های دزفولی ادامه جلسات شب‌های جمعه در مسجد چیذر است. وی سال‌ها در مسجد چیذر جلسه‌داری کرده که به دلیل تعطیل کردن جلسه توسط مسجد، به مناسبت‌های مختلف جلسه  تصمیم گرفته شد تا در مکان ثابت دیگری جلسه را تشکیل دهند و هم اکنون 15 سال است که در مکان فعلی در منزل یکی از اعضا، جلسه منعقد می‌شود.

///بیش از سه دهه جلسه داری توسط شاگرد شهید اندرزگو+صوت و عکس

جلسه دیگر این قاری و مدرس قرآن کریم، روزهای شنبه پس از نماز مغرب و عشا در امامزاده علی اکبر چیذر برگزار می‌شود. این جلسه به درخواست هیئت رایة‌العباس(ع) تشکیل شده است.

همچنین، دزفولی، یکشنبه ها پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد الزهرا(س) واقع در خیابان آفریقا به تدریس مباحث مختلف قرآنی می‌پردازد.

در پایان تلاوت سیدحسین گلستانی و گزارش تصویری جلسه ارائه می‌شود.

کد

دریافت

captcha