ثبت 12 وقف جدید طی امسال در بروجرد
کد خبر: 3651785
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

ثبت 12 وقف جدید طی امسال در بروجرد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد از ثبت سه وقف جدید در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 12 وقف در این شهرستان ثبت شده است.

حجت‌الاسلام علی ارکبان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از ثبت سه وقف جدید در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 وقف در این شهرستان ثبت شده است.
وی ادامه داد: این موقوفات شامل سه قطعه زمین به ارزش 450 میلیون تومان، با نیت واقفان برای کاربری مذهبی، ثبت شده است.
ارکبان وقف را یکی‌از سنت‌های حسنه در اسلام دانست و افزود: واقفین با نیت‌های مختلفی بخشی از دارایی‌های خود را وقف می‌کنند که ثواب و پاداش‌های بسیار زیادی را برای خود ذخیره می‌کنند، عنوان کرد: زمین کلینیک تخصصی سرطان بروجرد توسط یکی از واقفین برای بهداشت و درمان وقف شده که کار احداث آن از اواخر سال 94 آغاز شد و تا کنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد، خاطر نشان کرد: این کلینیک به همراه کلینیک تخصصی تحول سلامت هر دو در زمینی به مساحت هفت هزار و 250 متر مربع و با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع در حال احداث هستند که ساختمان آن تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل داده می‌شود و سپس بعد از تجهیز در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که این کلینیک تا پایان تجهیز شده و بیماران سرطانی بتوانند از سال آینده از امکانات آن استفاده کنند.
captcha