شهریاری، استاندار آذربایجان غربی شد + سوابق
کد خبر: 3651790
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

شهریاری، استاندار آذربایجان غربی شد + سوابق

گروه سیاسی: با تصویب هیئت دولت، محمد‌مهدی شهریاری به‌عنوان استاندار آذربایجان غربی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امروز 19 مهر سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد، گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسئولیت استانداری  آذربایجان غربی معرفی و با تصویب هیأت وزیران، برای این مسئولیت انتخاب شد.

سامانی افزود: بر این اساس، محمدمهدی شهریاری؛ به عنوان استاندار آذربایجان غربی تعیین شدند.

محمدمهدی شهریاری در سال  ۱۳۴۳  در مانه و سملقان  از شهرستانهای خراسان شمالی متولد شده و نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان و گرمه در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی و سر کنسول ایران در شهر فرانکفورت آلمان بوده‌است.

وی 15 آبان 1360 در حالی که یک دانش آموز دبیرستانی بود برای دفاع از مردم و کشور به جبهه های حق علیه باطل تحت عنوان نیروی رزمی داوطلب بسیج اعزام شد. 

برادر وی شهید دانش آموز حسین شهریاری در منطقه کامیاران به درجه رفیع شهادت نائل شد. 

شهریاری در اواخر دی ماه 1365 تحت تاثیر عوامل شیمیایی دشمن در منطقه عملیاتی شلمچه قرار گرفت و به درجه افتخار آمیز جانبازی نائل گردید. 

در سال 1367 و پس از فرمان رهبر کبیر انقلاب مبنی بر تحصیل نیروهای انقلابی و مذهبی، پس از قبولی در آزمون در دانشکده روابط بین الملل وزارت علوم خارجه مشغول به تحصیل گردید. 

وی در سال 1386 کاندیدای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و با رای قاطع از حوزه انتخابیه بجنورد، جرگلان،   مانه، سملقان، گرمه، جاجرم به مجلس راه یافت. 

در سال 1373 رسما بعنوان کارشناس در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امورخارجه مشغول به کار شد و از سال 73 تحت عناوین نماینده مطالعاتی در سفارت جمهوری اسلامی ایران، مراکش، کارشناس سیاسی مرکز مطالعات آسیایی و قفقاز، کارشناس سیاسی مرکز مطالعات اقتصاد بین الملل و انرژی، کارشناس سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و ایتالیا و همچنین کارشناس سیاسی مرکز مطالعات اروپا، آمریکا مشغول به فعالیت بوده است. 

در سال 1393 با پیشنهاد دکتر ظریف و تایید دکتر حسن روحانی، مهدی شهریاری بعنوان سرکنسول ایران در فرانکفورت منصوب شد.
captcha