اجرای طرح «دست‌های مهربانی» به مناسبت هفته ملی کودک
کد خبر: 3651799
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

اجرای طرح «دست‌های مهربانی» به مناسبت هفته ملی کودک

گروه فرهنگی: معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از اجرای طرح «دست‌های مهربانی» به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، فاطمه جمشیدی با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به کودکان طی این هفته، اظهار کرد: طرح ملی دست‌های مهربانی با مضمون جمع آوری عروسک‌های سالم کودکان و توزیع آن بین کودکان محروم برای سومین سال متوالی و هم‌زمان با سراسر کشور، در شعب جمعیت هلال‌احمر استان زنجان برگزار می‌شود.
این مسئول با بیان این‌که طرح ملی دست‌های مهربانی در کانون‌های غنچه جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود، ادامه داد: استان زنجان در مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک شهرستان‌های تابعه، 69 کانون غنچه‌های هلال احمر دارد که هر سال در طول هفته ملی کودک، طرح دست‌های مهربانی را اجرا می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که طرح مذکور، یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در هفته کودک به شمار می‌رود، افزود: در این طرح کودکان، اسباب‌بازی‌های سالم خود را که دیگر استفاده نمی‌کنند، به مراکز امور جوانان هلال‌احمر شهر خود تحویل می‌دهند تا بر اساس نیاز و سن کودکان در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهر توزیع شود.
جمشیدی همچنین با بیان این‌که طرح ملی دست‌های مهربانی موجب تقویت حس نوع‌دوستی از همان عنفوان کودکی می‌شود، تصریح کرد: این طرح راهی برای تمرین نیکوکاری و بشردوستی است و نونهالان مهم‌ترین دارایی خود را به همسالان‌شان اهدا می‌کنند. به همین‌خاطر از همان کودکی سخاوت و بخشش را می‌آموزند .
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان یادآور شد: کودکان امروز، آینده‌سازان فردای ایران اسلامی هستند و باید با تکیه بر فرهنگ نوع‌دوستی در راستای اعتلای ایرانی آباد و آزاد را گام بردارند . از این‌رو امید است امسال نیز مانند سال‌های پیش، شاهد حضور گسترده کودکان برای اهدای اسباب بازی به کودکان نیازمند باشیم .
به گزارش ایسنا، برپایی ایستگاه‌های نقاشی، آموزش و برگزاری مانور کودک ایمنی و سلامت با هدف حفظ سلامت کودکان در زلزله، برگزاری راهپیمایی نمادین توسط کودکان، آموزش کمک‌های اولیه ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان زنجان به شمار می‌رود.
captcha