آغاز رسمی آموزش قرآن برای پایه اول ابتدایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3651807
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

آغاز رسمی آموزش قرآن برای پایه اول ابتدایی در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشن آغاز رسمی آموزش قرآن پایه‌های اول ابتدایی در دبستان مولی‌الموحدین ناحیه 3 تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، جشن آغاز رسمی آموزش قرآن پایه‌های اول ابتدایی در دبستان مولی‌الموحدین ناحیه 3 تبریز امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، در این مراسم، با بیان این که خدا اگر به کسی حکمت نداده در واقع هیچ چیز به او نداده است، گفت: کتاب، دانش و دانایی در ادبیات دینی ما جایگاه ویژه‌ای داشته و مورد توجه بزرگان دین بوده است.
وی، با بیان این که  قرآن بعنوان زبان سخن گفتن بندگان با خداوند متعال نقش تعیین کننده‌ای در زندگی دارد، ادامه داد: این کتاب آسمانی حلقه اتصال زمینیان با خداوند متعال است و ما به عنوان فرد مسلمان باید مسیر زندگی خود را با قرآن هماهنگ کنیم و اگر کسی از قرآن و محتوای آن الگو برداری نکند موفق نمی‌شود.
پاشایی، با بیان این که اکثر مشکلات جامعه امروزی ما به علت مهجور از قرآن است، تصریح کرد: به همین منظور دستگاه تعلیم و تربیت  با تاکید سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی، برنامه ریزی دقیقی برای آموزش قرآن  از همان پایه اول انجام داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اهمیت انس با قرآن و الفت جمعی و شخصی با آن، ادامه داد: امروز دشمنان برنامه‌های متعددی برای انحراف فرزندان ما دارند و تنها راه نجات از این بحران و آسیب‌های اجتماعی آموزش و آموختن قرآن به دانش آموزان است.
captcha