هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ انفاق و احسان در بین دانش‌آموزان است
کد خبر: 3651813
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:

هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ انفاق و احسان در بین دانش‌آموزان است

گروه فرهنگی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ انفاق و احسان در بین دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از فارس، هدایت صفری پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها ضمن تسلیت سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: امسال مرحله نخست جشن عاطفه‌ها قبل از بازگشایی مدارس اجرایی و با استقبال خوبی مواجه شد.

وی با اشاره به مشارکت یک میلیارد و 300 میلیون تومانی مردم استان در مرحله نخست جشن عاطفه‌‎ها بیان کرد: مرحله دوم این جشن نیز به لحاظ تقارن آن با ایام سوگواری امام حسین(ع) با عنوان مهر عاطفه‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ انفاق و احسان در بین دانش‌آموزان است، تصریح کرد: در جامعه ولایی و زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی است انتظار می‌رود که همگان در رفع نیازهای نیازمندان سهیم باشند.

صفری با اشاره به اینکه در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها یک هزار و 50 پایگاه در سطح مدارس و در کمک به دانش‌آموزان نیازمند دایر شده است، گفت: امیدواریم در این مرحله نیز شاهد حضور چشمگیر دانش‌آموزان در کمک به نیازمندان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه معلمان و مربیان در جامعه گفت: معلمان با تربیت دانش‌آموزان مستعد کاری انبیایی انجام می‌دهند و امروز نیز با برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌‎ها در مدارسشاهد خلق صحنه‌های زیبا در دستگیری از نیازمندان هستیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه کمک به نیازمندان حیات طبیه را رقم خواهد زد، گفت: این موضوعات قطع اجر معنوی اخروی خواهد داشت.

صفری با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس افزود: در کنار جمع آوری مهر عاطفه‌ها، شناساندن فرهنگ نوعدوستی به نسل نوجوانان و نونهالان جامعه یکی از وظایف این نهاد است.

به گزارش فارس، مرحله نخست جشن عاطفه‌ها قبل از بازگشایی مدارس در سطح پایگاه‌های مردمی در سطح شهر اجرایی شد، طبق آمار ارائه شده تاکنون در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

همچنین مرحله دوم جشن عاطفه‌ها نیز در سطح مدارس در سطح مدارس با برپایی یک هزار و 50 پایگاه و با توزیع ۶۴ هزار پاکت مهر عاطفه‌ها در مدارس استان زنجان به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی دانش‌آموزان در حال اجرا است.
captcha