برگزاری کنگره 12 هزار شهید فرهنگ ایثار و شهادت را تحکیم می‌بخشد
کد خبر: 3651818
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

برگزاری کنگره 12 هزار شهید فرهنگ ایثار و شهادت را تحکیم می‌بخشد

گروه اجتماعی: مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی گفت: برگزاری کنگره 12 هزار شهید و گرامیداشت یاد شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را تحکیم می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، علی پیام مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی در هفتمین جلسه کمیته امور ایثارگران اجلاسیه کنگره 12 هزار شهید استان که امروز در استانداری برگزار شد، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و برگزاری کنگره های ملی مثل کنگره 12 هزار شهید، باعث تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت شده و کشور را در مقابل حوادث و تهدیدان و توطئه های دشمنان، بیمه می کند.
وی افزود: در سایه رشادت های شهدا و ایثارگران و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب، امروز امنیت و اقتدار در کشور فراهم شده و باید قدردان این امنیت باشیم و مردم شهیدپرور همیشه این امر را تا به امروز ثابت کرده اند.
مشاور امور ایثارگران استاندار در این جلسه با بیان اینکه زندگی نامه و وصیت نامه شهدا در قالب ویژه نامه و نشریه ای 72 صفحه ای چاپ می شود، اظهار داشت: جمع آوری، تهیه و آرشیو خاطرات و وصیت نامه شهدا به عنوان منبع و مرجعی برای آیندگان از اهداف تهیه این ویژه نامه و نشریه است.
وی ادامه داد: نقش، حضور و جانفشانی های همه اقوام اعم از کرد، ترک، ارمنی و آشوری در دفاع از نظام و انقلاب بسیار پررنگ بوده و انعکاس رشادت های شهدا و ایثارگران که با خون خود امنیت را حاکم نموده و سبب تحکیم وحدت ملی شدند از دیگر اهداف تهیه و چاپ این ویژه نامه به شمار می رود.
یادآور می شود، کنگره 12 هزار شهید 21 کمیته و 5 اجلاسیه دارد که ایثارگران یکی از اجلاسیه های این کنگره است.
captcha