جایگاه قرآن در جامعه کم‌رنگ شده است
کد خبر: 3651822
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

جایگاه قرآن در جامعه کم‌رنگ شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: متاسفانه جایگاه قرآن در جامعه کم‌رنگ شده است و روز به روز فاصله مردم با قرآن بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، 19مهرماه در چهارمین نشست نمایندگان شورای قرآنی استان‌ها که به میزبانی البرز در مجتمع باغ عرفان واقع در جاده چالوس برگزار شد، اظهارکرد: در آغاز هیچ کس تصور نمی کرد که برای توسعه قرآن چنین شورایی شکل بگیرد و بتواند به کار خود ادامه دهد.
وی افزود: این شورا در عالی‌ترین سطح در حوزه تصمیم گیری، هماهنگ سازی و اجراسازی فعالیت‌های قرآنی تشکیل شد و حضور نهادهای عمومی، دولتی و مردمی موجب شد این شورا با بالاترین سرمایه نهادی به فعالیت خود ادامه دهد.
این مسئول بیان کرد: هرچند تاکنون این شورا اقدامات خوبی در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی انجام داده است اما هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله بسیار است.
محمدی گفت: نوعیت برخورد مسئولان با این شورا و نحوه اجرای فعالیت‌های قرآنی در پیشبرد اهداف این شورا بسیار موثر است لذا از مسئولان انتظارداریم در این حوزه اقدامات موثرتری انجام دهند تا شاهد ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تاکید کرد: این شورا نقطه اتصال دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی با مردم است و وظیفه ذاتی آن ترویج قرآن در جامعه است و این موضوع نقطه طلایی و وحدت‌آفرین در جمهوری اسلامی است چرا که جمهوری اسلامی براساس دو ویژگی مردمی بودن و اسلامیت شکل گرفته است و قرآن عامل وحدت بخش بین مردم و نظام است و این شورا با ترویج آموزه‌های قرآنی در واقع نظام، مردم و اسلام را به هم پیوند می دهد.
وی ادامه داد: به هر میزان که بتوانیم شورای قرآنی استان‌ها را تقویت کنیم به همان میزان می‌توانیم هویت قرآنی استانمان را رقم بزنیم.
این مسئول در ادامه به روند فعالیت‌های قرآنی در کشور اشاره و اظهارکرد: متاسفانه در حوزه برنامه‌سازی و تصمیم‌سازی هنوز با جایگاه واقعی فاصله داریم، اطلس قرآنی استان‌ها هنوز تهیه نشده است، بعضی از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها هنوز سازو کار لازم را برای حمایت از قرآن فراهم نکرده‌اند پس با این وضعیت چطور می‌توان انتظار داشت که در حوزه ترویج قرآن پیشرفتی حاصل شود در حالی که در ابتدایی‌ترین مرحله متوقف شده‌ایم.
محمدی در پایان با اشاره به برنامه چهارمین نشست نمایندگان شورای استانی قرآن‌ها، گفت: بازنگری آیین‌نامه شورا، تعیین آمایش اطلس قرآنی استان‌ها، تدوین سطح‌بندی قرآنی استان‌ها و بازنگری در مصوبات شورا از جمله برنامه‌های این نشست است.
captcha