قرآن را ابزار دست دشمن نکنیم
کد خبر: 3651852
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

قرآن را ابزار دست دشمن نکنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرمانده سپاه البرز گفت: متاسفانه امروز دشمنان با تکیه بر کاربردی کردن قرآن و مهندسی معکوس از آیات الهی در راستای کم‌رنگ کردن اسلام واقعی و آموزه‌های دینی بهره می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سردار یوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز، 19مهرماه در شورای قرآنی استان‌ها که به میزبانی البرز برگزارشد با اشاره به اهمیت انس با قرآن و ضرورت تدبر قرآن کریم در زندگی، اظهارکرد: مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در حوزه فرهنگ است و بیشترین سفارش معظم‌له به اهمیت به سبک زندگی اسلامی و قرآنی است و تدبر در آیات نورانی قرآن‌کریم زمینه ساز توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی است.
وی تدبر در آیات و مفاهیم نورانی قرآن‌کریم را زمینه‌ساز اخلاق و رفتار قرآنی دانست و افزود: قرآن معجزه نبی مکرم اسلام(ص) و پیام خالق یکتا به مخلوق است و انسان باید برای عمل به پیام‌های خدای متعال در این آیات به خوبی تدبر و تامل کند.
این مسئول،  تعلیم و تربیت در فضای قرآنی و موسسات قرآنی مردمی را بسیار ارزشمند خواند و بیان کرد: تعلیم و تربیت قرآنی باید در اولویت همه برنامه‌های آموزش و پرورش کشور قرار گیرد و فضای جامعه اسلامی نیازمند فعالیت‌های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت است.
مولایی در ادامه به استفاده دشمنان از قرآن اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان برای پیشبرد اهداف شوم خود از قرآن و آموزه‌های قرآنی استفاده می‌کنند. آن‌ها با تکیه بر کاربردی کردن قرآن و مهندسی معکوس از آیات الهی در راستای کم‌رنگ کردن اسلام واقعی و آموزه‌های دینی بهره‌ می‌گیرند.
فرمانده سپاه البرز گفت: اگر می‌خواهیم قرآن در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد باید از کودکی برنامه‌ریزی کنیم و بستر آشنایی با قرآن و آموزه‌های دینی را در جامعه فراهم کنیم. باید از روش‌های نوین استفاده کنیم و جوانان را با قرآن آشتی دهیم.

captcha