امر به معروف و نهی از منکر مقدمه نماز و جهاد در راه خداست
کد خبر: 3651867
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
حجت‌الاسلام بهرامی:

امر به معروف و نهی از منکر مقدمه نماز و جهاد در راه خداست

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا امر به معروف و نهی از منکر را ار فرایض دین مقدس اسلام برشمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مقدمه نماز، جهاد و حج است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوتراب بهرامی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در جلسه کمیته اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در گرگان، گفت: خداوند را شاکریم در نهادی خدمت می‌کنیم که ترویج شعائر دبنی و اخلاقی در آن از اولویت‌هاست.
وی امر به معروف و نهی از منکر را ار فرایض دین مقدس اسلام برشمرد و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مقدمه نماز، جهاد و حج است. در دین مقدس اسلام هیچ کس بر دیگری ولایت ندارد مگر خدا، پیغمبر، ائمه و سپس ولایت فقیه؛ اگر ولایت نباشد امر به معروف و نهی از منکر معنا ندارد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: معیار برتری انسان در اعتقاد به دین اسلام در گرو اعمالش است؛ در واقع اعمال انسان از طریق امر به معروف و نهی از منکر اصلاح می‌شود.
وی با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان حضرت علی(ع) که فرمودند، همه اسلام یک طرف، امر به معروف و نهی از منکر طرف دیگر، اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی بقاء دین مقدس اسلام امر به معروف است.
حجت‌الاسلام بهرامی بیان کرد: هر مأموریتی که در ناجا پایه‌گذاری و اجرا می‌شود بر اساس مبانی امر به معروف و نهی از منکر تدوین شده است.
فرهاد زمانی
captcha