درک معانی و مفاهیم قرآن از واجبات قرائت است
کد خبر: 3651913
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
حجت‌الاسلام قریشی:

درک معانی و مفاهیم قرآن از واجبات قرائت است

گروه فعالیت های قرآنی: حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم توجه و درک مفاهیم قرآنی، گفت: ختم قرآن بدون تامل و توجه در مفاهیم و پیام آیات در افزایش ایمان و معرفت قرآنی بی تاثیر است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ( ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 19مهر حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جلسه مدیریت و اخلاق اسلامی که با حضور مدیران کل، معاونین و روسای پلیس های تخصصی آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد:  تلاوت قرآن کریم بدون توجه به معانی و مفاهیم قرآنی تاثیر قلبی کمی داشته برای افزایش معنویات و تاثیر پذیری قرائت قرآن در زندگی، نیازمند توجه به معانی قرآن هستیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایت از امام صادق (ع) بیان کرد: قرآن عهد و پیمان خداست و برای مسلمانان لازم است که هر روز 50 آیه از آن را خوانده قرآن را از یاد نبر که خواندن قرآن کفاره گناهان است.

وی افزود: هر مومنی که با قرآن انس گرفته و به آموزه های قرآن دقت کند،  کلام الله مجید در پوست و خونش آمیخته شده و در رشد و تعالی روحش تاثیر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام قریشی با بیان الزام خواندن روزانه قرآن، تصریح کرد: هر کس قرآن زیاد بخواند عمرش برکت می یابد  و خیر و برکت در زندگی اش حاکم می شود.

وی تصریح کرد: مدیران دولتی وظیفه عمل به فرامین و دستورات قرآن و خداوند در حوزه مسئولیت خود را داشته و باید در انجام وظایف خود، عملی مغایر با آموزه های قرآن نداشته باشند.

وی ادامه داد: کلام‌الله‌مجید بعنوان فرهنگستان مسلمانان و معجزه الهی بوده و قرآن کریم برای تمام مردم جهان الگوی صحیح زندگی را آموخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه خواب عالم از عبادت جاهل در نزد پروردگار مقبول تر است، گفت: عمل زیاد معیار تمام امور نبوده و اصل تقرب نزد پروردگار متعال عمل حسنه است.

captcha