کاهش نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان امسال
کد خبر: 3651916
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
معاون اقتصادی استاندار قزوین خبر داد:

کاهش نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان امسال

گروه اقتصادی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در تابستان امسال نرخ بیکاری استان به 11.1 درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیم درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از استانداری قزوین منوچهر حبیبی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: این میزان نرخ بیکاری استان همچنان نسبت به نرخ کشوری 6 دهم درصد پایین تر که نشان‌دهنده اثرگذاری تلاش های انجام شده در بخش های اقتصادی است.
وی عنوان کرد: افزایش میزان جواز تاسیس در بخش صنعت استان در سال جاری نسبت به پارسال نیز نوید رشد سرمایه گذاری در قزوین را می دهد.
حبیبی، میزان تسهیلات مالی پرداختی در نیمه اول سال جاری در استان به تفکیک بخش های مختلف را مربوط به صنعت با 39درصد، خدمات با 35 درصد، کشاورزی با 16درصد، مسکن با 9 درصد و صادرات با یک درصد اعلام کرد.
وی ادامه داد: بخش مسکن نیز در استان با توجه به تسهیلات پرداختی رونق خوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
حبیبی همچنین درباره بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان که طی نیمه نخست سال جاری برای اولین بار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: پنج هزار و 655 نفر در این مدت زیر پوشش بیمه قرار گرفتند که 70 درصد آنها را مردان و 30 درصد زنان تشکیل می دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان از کاهش 11.2 درصدی تعدیل نیروی انسانی در این مدت خبر داد و افزود: تعداد افراد مشمول بیمه بیکاری نیز در این مدت هفت هزار و 86 نفر بوده است.
captcha