بازی‌های فاقد نظام رده‌بندی سنی از مارکت‌ها حذف می‌شود/ اولتیماتوم جدی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
کد خبر: 3651949
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸

بازی‌های فاقد نظام رده‌بندی سنی از مارکت‌ها حذف می‌شود/ اولتیماتوم جدی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

گروه فناوری اطلاعات: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: اولتیماتومی جدی به تمام مارکت‌ها داده شده که از این پس تنها ESRA است که باید بازی‌ها را از نظر محتوایی تأیید و بررسی کند.

حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به ضرورت وجود برچسب نظام رده‌بندی سنی ESRA  روی بازی‌ها در مارکت‌ها گفت: در چارچوبی که قرار است مارکت‌ها تا دو ماه آینده در اختیار ما قرار دهند؛ اگر محتوای یک بازی مورد تایید نباشد، ESRA می‌تواند بازی را مستقیما از مارکت حذف کند تا زمانی که محتوای بازی اصلاح شود.

وی افزود: تاکنون برخی از مارکت‌ها خودشان ممیزی‌هایی را در نظر گرفته بودند و گاهی اوقات اختلافاتی با نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها ESRA داشتند. اما اولتیماتومی جدی به تمام مارکت‌ها داده شده که از این پس تنها ESRA است که باید بازی‌ها را از نظر محتوایی تأیید و بررسی کند. اگر در این زمینه همکاری‌های لازم صورت نگیرد، برخلاف میل‌مان انتشار تمام بازی‌ها را منوط به دریافت مجوز از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: اخیرا نیز به بازی‌سازان بیش از ۵۰۰ بازی ایمیل زده شده تا محتوای بازی‌های خود را اصلاح کنند و اگر طی دو هفته این اتفاق نیفتد این بازی‌ها تا زمان اصلاح از روی مارکت حذف می‌شوند.

کریمی قدوسی اظهار کرد: همزمان که ما قصد داریم فضای کسب و کار را آزاد کنیم، به تعهدات نظارتی خودمان نیز پایبندیم و قصد نداریم یکی را فدای دیگری کنیم.
captcha