ارسال پرسشنامه برای بازی‌سازان در راستای آشنایی با معیارهای ESRA
کد خبر: 3651954
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
احمدی:

ارسال پرسشنامه برای بازی‌سازان در راستای آشنایی با معیارهای ESRA

گروه فناوری اطلاعات: مدیر نظام رده بندی سنی بازی‌ها گفت: در آینده نزدیک پرسش‌نامه‌ای را در راستای آشنایی با معیارهای ESRA برای بازی‌سازان ارسال خواهیم کرد تا در جریان این نظام باشند.

رضا احمدی، مدیر نظام رده‌بندی سنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع که تا به امروز 18 هزار بازی موبایلی رده بندی سنی شده‌اند، اظهار کرد: ما تلاش کرده‌یم تا در این دو سال گذشته کمترین مشکل را در حوزه رده‌بندی سنی بازی‌های موبایلی برای بازی‌سازان داخلی به وجود بیاوریم.

وی افزود: با این حال ما باز هم سعی کرده‌ایم تا با ارائه پرسشنامه برای دریافت رده‌بندی سنی راه را برای عرضه بازی‌های داخلی هموار‌تر کنیم.

مدیر نظام رده‌بندی سنی، با اشاره به اینکه سوالات پرسشنامه‌ها چندان پیچیده نیست گفت: سوالات طوری درنظر گرفته شده‌اند که بازی‌سازان بتوانند به راحتی به آن‌ها پاسخ دهند و شاید بتوان گفت بازی‌سازان نهایتا 10 دقیقه زمان برای پر کردن فرم پرسشنامه وقت صرف خواهند کرد.

وی درباره موارد اخلاقی بازی‌ها که بر اساس سلایق و تفکرات انسان‌ها ممکن است متفاوت باشد گفت: حساسیت روی این مورد بیش از بقیه است و صرفا به پرسش‌نامه اکتفا نمی‌شود. ما توصیه می‌کنیم اگر بازی‌سازان فکر می‌کند ممکن است بازی آن‌ها مسئله اخلاقی خاصی داشته باشد، از کارشناسان بخش ESRA کمک بگیرند و بازی خود را قبل از انتشار برای این بخش بفرستند تا کارشناسی‌های لازم انجام و شک و شبهات برطرف شود.

مدیر نظام رده بندی سنی بازی‌ها افزود: در آینده نزدیک این پرسش‌نامه را برای بازی‌سازان ارسال خواهیم کرد تا با روند آن آشنا شوند. چیز جدیدی به آن اضافه نشده و همان معیارهای ESRA که اکثر بازی‌سازان با آن آشنا هستند در قالب پرسش‌نامه آورده شده است.
captcha