19 مهر 91 روز ماندگار
کد خبر: 3651983
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

19 مهر 91 روز ماندگار

گروه معارف: در عالم اعداد هم شگفتی هایی وجود دارد و گویی آن ها هم از خبر از سفر به وجد آمده اند. چه نکته زیبایی است اگر عددهای 19 را جابجا کنیم می شود 91 و اگر عددهای 91 را جابجا کنیم می شود 19.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، این تاریخ همان روز موعودی است که سال ها  مردم این استان به انتظارش نشسته بودند و برای رسیدن آن روز لحظه شماری می کردند. بالاخره خبر قطعی آمدن و روز ورود اعلام شد. وعده وصل چون شود نزدیک، آتش عشق شعله ور گردد.با اعلام روز چهارشنبه 19 مهر 1391 روز زیارتی امام رضا(ع) به عنوان روز ورود آقا به استان شور و شوق و شعف ویژه ای شهر بجنورد و استان را فرا گرفت. عکس ها و تصاویر رهبری، یکی پس از دیگری بر در و دیوار خانه ها و خیابان ها نقش بست، پرچم های جمهوری اسلامی در جای جای شهرهای استان و ورودی ها و خروجی ها به اهتزاز درآمد. صدا و سیمای استان با پخش تصاویر سفر آقا به سایر استان ها زمینه حضور مردم را فراهم می ساخت. سرودهای انقلابی و حماسی گوش مردم دین دار و انقلابی را نوازش می داد، شهر و روستا، رنگ و صفا، وفا، یکرنگی و صداقت به خود گرفته بودند و خوشحالی بر چهره مردم رخ نموده بود.
کاروان عشق
حرکت های مردمی شکل یافت. از روستاهای دوردست گرفته تا مرکز استان، همه جا شور و شوق به چشم می خورد، در و دیوار روستاها و مسیر جاده ها خبر از آمدن یار می دهد.
آب زنید راه را هین که نگار می رسد
مژده دهید باغ را بوی بهار می رسد
کاروان عشق با پای پیاده و نیز همراه اسب سواران ترکمن از راز و جرگلان و شهرستان ماه و سملقان به راه افتاده اند. پیشاپیش آنان امامان جمعه و روحانیت و فرمانداران و مسئولان در حرکتند. چه زیباست کاروان عشق که مریدان را به سوی دیدن مراد سوق می دهد.
ولایت کلید ارزش ها
شورای اداری در آستانه سفر تشکیل شد. بنده( امام جمعه بجنورد) طی سخنانی گفتم: "عصاره اسلام دو چیز است: ارزش‌های کلیدی و کلید ارزش‌ها. مواردی مانند نماز،روزه، حج، زکات، جهاد و ... ارزش های کلیدی به شمار می روند ولکن ولایت کلید ارزش هاست. از نگاه اسلام محور وحدت و عامل جذب مردم است. مانند آهن ربایی که فلزها را جمع و جذب می کند، اما اگر فلزی عایق داشته باشد در حوزه مغناطیسی قرار نمی گیرد. آنان که با ولایت چفت نمی شوند باید به خود برگردند و عایق های وجودی خودشان را برطرف کنند."
سجده شکر و نذر و نماز
یک هفته مانده به تشریف فرمایی امام و رهبر فرزانه، انقلاب اسلامی به خراسان شمالی، از تریبون نماز جمعه و مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کردم مردم استان به شکرانه این نعمت، پس از نماز عشاء و شب تا آمدن آقا سر به سجده شکر بگذارند و از این نعمت بی بدیل، خدای را سپاس گویند. به فضل الهی سراسر مساجد استان شکوه سجده شکر را به نمایش گذاشتند.
شب چهارشنبه ای که قرار بود ولی امر مسلمین فردای آن به استان قدم بگذارند، در مساجد برای سلامتی ایشان دعای توسل برگزار شد. دل ها در تپش بود، خدایا! آقای ما به سلامتی وارد استان شوند، این سرمایه عظیم جهان اسلام و تشیع از خطرات مصون و محفوظ بمانند.
بسیاری از مردم برای سلامتی آقا نذر کردند. در یک روز حدود صد راس گوسفند توسط مردم در بجنورد، پیش از سفر نذر آقا شد و پس از ذبح بین نیازمندان تقسیم گردید.
شکوه دعا و نذر و نماز و سجده فضای استان را جلوه ای دیگر بخشیده بود.
نماد حضور
صفرها گربا عدد یکجا شوند
می شوند جاری در فوج حضور
قطره ها گر وصل بر دریا شوند
می شود پیدا در آن موج حضور
مردم آن گه که همه با هم شوند
شکل می گیرد از آن اوج حضور
گر که دل های جدا، گردند جمعی باصفا
می تنند آنها طنابی از حضور
در خراسان شمالی این حقیقت شد عیان
مردمانی پربصیرت با خروشی از حضور
چون نگین در برگرفتند رهبر فرزانه را
آری آن روز خدایی شد نمادی از حضور
چون قدم بگذاشت رهبر در باب الرضا
ثبت گردید اندر آن سامان سیلی از حضور
ای خدا لطفی نما بر مردمان این دیار
تا بمانند رهروان در صحنه تا عصر حضور
برگرفته از کتاب "مهر ماه" خاطرات خودنوشت حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از سفر مقام معظم رهبری به استان.
captcha