اسکان 22 هزار زائر در موکب‌های خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3652027
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

اسکان 22 هزار زائر در موکب‌های خراسان‌جنوبی

گروه معارف: مسئول ستاد اسکان زائران اربعین خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال تعهد خراسان جنوبی برای اسکان زائران اربعین حسینی در شهر کاظمین 22 هزار و 500 نفر است، گفت: برنامه‌ریزی و تدابیر لازم برای اسکان این تعداد زائر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، محمد تقی سعیدی، مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی روز گذشته 19 مهرماه در جلسه ستاد برنامه‌ریزی برای اربعین شهرستان بیرجند، نیز در این جلسه با بیان اینکه روزانه پذیرایی 135 هزار نفر را در کاظمین بر عهده داریم، گفت: همچنین 22 هزارو 500 نفر را اسکان خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه مردم استان و شهرستان بیرجند با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در قالب پتو و یا پرداخت هزینه روزانه یک وعده غذای زائر به ما در این امر کمک کنند، گفت: تاکنون توانسته‌ایم زیرساخت‌های 35 حمام و سرویس بهداشتی را در کاظمین فراهم کنیم.
مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال قبل سه میلیارد تومان در کاظمین در ایام اربعین هزینه شده است، گفت: امسال با توجه به افزایش جمعیت پیش بینی می‌شود که این به ۶ میلیارد برسد.
سعیدی با تاکید بر اینکه تمام وسائلی که به عراق می بریم در انبارها برای سال‌های بعد ذخیره می‌شود، گفت: در حال حاضر در زمینه تامین پتو، برزنت، چادر و موکت نیاز جدی داریم که امیدواریم مردم شهرستان در این زمینه ما را یاری کنند.
سرهنگ غلامرضا فلاحی فرمانده بسیج سپاه بیرجند نیز با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، گفت: این مراسم هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بسیجیان شهرستان بیرجند در ایام اربعین حسینی برای برگزاری هرچه بهتر این راهپیمایی عظیم آنچه که در توان دارند انجام خواهند داد، گفت: توجه به فرهنگ عاشورا و تکریم زائران امام حسین(ع) در دستور کار همه است. 

captcha