٧١ اثر به اولین «جشنواره ملی صنایع دستی آیات» در سمنان ارسال شد
کد خبر: 3652043
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

٧١ اثر به اولین «جشنواره ملی صنایع دستی آیات» در سمنان ارسال شد

گروه فرهنگی: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان زمان برگزاری جشنواره صنایع دستی آیات را سی ام مهر بیان و از ارسال ٧١ اثر به این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، ابوالفضل دلآرام، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان امروز 20 مهر اظهار کرد: این جشنواره سی‌ام مهر با برپایی نمایشگاه آثار برترین ها در تالار تئاتر شهر سمنان آغاز می‌شود.
به گفته وی؛ در اولین جشنواره ملی صنایع دستی آیات ٤٠ نفر از هنرمندان سراسر کشور شرکت دارند که ٧١ اثر را در بخش های مختلف به این جشنواره ارسال کرده‌اند.
دلآرام افزود: در داوری این جشنواره ٣١ اثر در مرحله اول پذیرفته شد که از این تعداد ١٦ اثر به نمایشگاه راه یافته‌اند.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از اول آبان به مدت ١٠ روز و تا یازدهم آبان در نگارخانه سیمرغ برپا می‌شود یاداور شد: در آیین اختتامیه این جشنواره که پنجشنبه یازدهم آبان برگزار می شود برترین ها از میان ١٦ اثر راه یافته به نمایشگاه انتخاب می‌شوند.
دلآرام گفت: این جشنواره در سه رشته چوب، فلز و سفال و نیز بخش ویژه برگزار می شود که در هر بخش از برترین ها تجلیل می‌شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان  متذکر شد: در جشنواره ملی صنایع دستی آیات برنامه های جنبی شامل نمایشگاه کتب قرآنی، نمایشگاه سفال و خوشنویسی ، نمایشگاه آثار فلزی، فروش سفالینه های قرآنی، سخنرانی با موضوعات جلوه های بصری قرآن کریم و تاریخچه خوشنویسی قرآن کریم و تصویرسازی قصه حضرت یوسف (ع) برگزار می‌شود.
captcha