به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: محمد قانعی در پنجمین نشست هماندیشی بررسی ضرورت برندینگ صنعت غذا که با رویکرد دیجیتال مارکتینگ برگزار شد اظهار کرد: امروزه اهمیت غذا برکسی پوشیده نیست، در گذشته تعداد رستورانها کم بود اما اکنون شاهد آن هستیم که واحدهای رستوران روزبهروز در حال توسعه هستند.
وی با بیان اینکه تمام گردشگرانی که به مشهد سفر میکنند از وجود رستورانهای برند این شهر آگاه هستند و به آنها مراجعه میکنند، عنوان کرد: سالانه حدود 30 میلیون زائر به مشهد سفر میکند و این امر سبب رشد صنعت غذا در این شهر شده است.
رییس اتحادیه هتلداران استان با اشاره به اینکه بحث بهداشت و امنیت غذا امروزه برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه کارشناسان بهداشت ایرادهایی را عنوان میکنند که به بهداشت غذا هیچ ارتباطی ندارد.
قانعی ادامه داد: امروزه شرایط جدید و پیشرفت صنعت غذا در حوزه رستورانهای شهر مشهد باعث شده که افراد تحصیل کرده نیز به حرفه پخت غذا وارد شوند که این امر برای ما امری مهم محسوب میشود.
وی با بیان اینکه همچنین در بخش اقامتی نیز، بیش از 50 درصد اماکن اقامتی و هتلهای کشور در مشهد است، تصریح کرد: علاوه بر آن گرانترین و سنگینترین سرمایهگذاریها در مشهد در بخش ساخت هتل صورت میگیرد.
رییس اتحادیه هتلداران استان افزود: فرهنگ مهماننوازی ایرانیان زبانزد همه دنیا است، پس داشتن اماکن خوب و در شان زائر وظیفه اصلی ما محسوب میشود. مشهد تنها شهری است که تکلیف استانداردسازی هتلها را پذیرفته و اجرا کرده است.
قانعی با بیان اینکه میانگین عمر هتلهای مشهد 6 سال است بیان کرد: هتلهای این شهر جوان و مدرن به شمار میروند، همچنین در دیگر شهرهای کشور این میانگین بیش از 37 سال بوده بنابراین استان ما از شرایط مطلوبی برخوردار است.