راهی که رسانه ملی در اهتمام به امور قرآنی برگزید
کد خبر: 3652060
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم تشریح کرد:

راهی که رسانه ملی در اهتمام به امور قرآنی برگزید

گروه مسابقات: قائم مقام سازمان صدا و سیما با تأکید بر نقش مؤثر مسابقات قرآن رسانه ملی در ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد: این مسابقات باید بتواند به عنوان الگویی برای دیگر امور قرآنی محسوب شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی‌ مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما
حجت الاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی‌مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی بیان کرد: خانواده صدا و سیما به دلیل ویژگی که دارد به این معنا که کارمندان و خانواده‌های آن‌ها همه فرهنگی و هنری هستند و همگی به نوعی در حوزه تبلیغی، تربیت و آموزشی فعالیت دارند طبیعتا هر گونه اقدامات فرهنگی می‌تواند مدل و نمونه‌ای برای بقیه جامعه و دستگاه‌هایی که فعالیت‌های قرآنی دارند، محسوب شود.
موسوی مقدم در ادامه افزود: بنابر این، فعالیت‌های قرآنی در خانواده صدا و سیما از این جهت مهم است و سال‌ها است که این فعالیت‌های انجام می‌شود که یکی از آن فعالیت‌ها برگزاری مسابقات قرآن و عترت است، به دلیل این که مسئولان برگزاری هنرمندانه اقدام می‌کنند، به صورت موضوعی به قرآن ورود می‌کنند و به دلیل اینکه در همه سطوح خانواده صدا و سیما اعم از فرزندان، خانم‌ها و آقایان، فعالیت قرآنی انجام می‌دهند، از یک تنوعی هم برخوردار است که این مورد نیز می‌تواند نمونه‌ای برای جامعه ما باشد.
قائم مقام سازمان صدا و سیما تصریح کرد: به نظر من برگزاری مسابقات قرآن در خانواده بزرگ صدا و سیما با کیفیت و کمیتی که دارد، می‌تواند الگویی برای دیگر دستگاه‌ها که فعالیت قرآنی دارند باشد تا از این نمونه و تجربه استفاده کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که این مسابقات چقدر در رسیدن به اهدافش موفق بوده است؟ بیان کرد: به دلیل اینکه جنس خانواده صدا و سیما، فرهنگی است، اشتیاق و علاقه آنها هم موثر است، اما تاثیرگذاری مسابقات هم بسیار بالا بوده، تعداد حافظان قرآن، تعداد کسانی که در بخش مفاهیم کار کرده‌اند، پژوهش‌های قرآنی که داشته‌اند و فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که موفقیت‌های خوبی هم داشته است.
موسوی مقدم در ادامه تصریح کرد: به علاوه اینکه، به دلیل ارتباط مستمری که بین خانواده و صدا و سیما وجود دارد، در بخش‌های دیگر، فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، با فعالیت‌های قرآنی تلفیق می‌شود که در واقع در غنا بخشیدن فعالیت‌های قرآنی نیز مؤثر بوده و هست.
قائم مقام سازمان صدا و سیما بیان کرد: در موضوع قرآن، باید علاوه بر حفظ و قرائت و همه امور ظاهری این‌چنینی، باید به محتوا و مفاهیم قرآن بیشتر توجه کنیم، به خصوص کارکرد آیات قرآنی در هر مقطعی که مورد نیاز ما است باید مورد توجه باشد، با انتخاب موضوعاتی که در قرآن است و به کارگیری در مقاطع خاصی که مورد نیاز ماست. همچنین باید بتوانیم از قرآن به عنوان یک پشتوانه عظیم فکری و محکم در بسیاری از پیچ و خم‌های زندگی کمک بگیریم.
وی در انتها تصریح کرد: به همین دلیل است که معصوم در روایتی می‌فرماید: وقتی در یک ظلمتی قرار گرفتید که همه تاریکی‌ها شما را احاطه کرد، به قرآن پناه ببرید، در گرفتی‌های فرهنگی و سیاسی و... نیز همینطور است، در سیاست مهم‌ترین نکته اخلاق و انصاف است که مورد توصیه قرآن است، لذا اگر اتحاد بین آنچه را که می‌اندیشیم از قرآن و آنچه که عمل می‌کنیم صورت بگیرد اثرگذاری قرآن نیز چند برابر خواهد شد.
captcha