ادای احترام شیرازی‌ها به لسان‌الغیب در یادروز حافظ/ پیاده‌راه حافظیه مجدداً احیا ‌شود
کد خبر: 3652079
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

ادای احترام شیرازی‌ها به لسان‌الغیب در یادروز حافظ/ پیاده‌راه حافظیه مجدداً احیا ‌شود

گروه فرهنگی: همزمان با فرا رسیدن 20 مهرماه، مردم و جمعی از مسئولان شهر شیراز با حضور در آرامگاه لسان‌الغیب، یادروز خواجه شیراز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن 20 مهرماه، مردم و جمعی از مسئولان شهر شیراز صبح امروز با حضور در حافظیه به مقام شامخ بزرگ شاعر شهر فرهنگ و ادب ادای احترام کردند.

در این مراسم گروه شیرین سخنان نونهال شعر «طایر قدسم و از دام جهان برخیزم، به ولای تو که گر بنده خویشم خوانی» که بر مقبره حافظ شیرازی نگاشته شده است را همخوانی کردند.

ناصری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: شورای پنجم نگاه ویژه‌ای به بزرگداشت سرآمدان عرصه شعر و ادب فارسی نظیر حافظ و سعدی دارد و امیدوارم بتوانیم در برنامه‌های پیش‌رو شیراز را به صورتی شایسته در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

قائدی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شیراز نیز گفت: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک، از چهارراه حافظیه تا چهارراه ادبیات باید تبدیل به پیاده‌راه شود و شورای پنجم پیگیر این موضوع خواهد بود تا هم تردد گردشگران و شهروندان با سهولت بیشتری انجام و هم منزلت آرامگاه حافظ حفظ شود.

مقیمی، نایب رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت بزرگان علم و ادب و همچنین اعیاد از طرف شورای اسلامی شهر مدیریت و اجرا خواهد شد و در این مراسم‌ها میزبان میهمانانی از سراسر جهان خواهیم بود تا بتوانیم بیش از گذشته فرهنگ و ادب این سرزمین را به جهانیان معرفی کنیم.

بنا بر این گزارش، علاوه بر حافظیه نقاط مختلف شهر شیراز نیز امروز محل های گرامیداشت این شاعر گرانقدر بود. یکی از این نقاط ایستگاه مترو نمازی بود که اعضای شورای اسلامی، مدیران شهرداری و جمعی از گروه‌های مردمی شیراز، برگ‌هایی از غزلیات حافظ به همراه گل را به شهروندان تقدیم کردند.

در این برنامه نیز گروه 100 نفره صفیر غزل، شعر «شاهشمشادقدانو خسرو شیرین دهنان» که اشاره بهعلمدار دشت کربلا دارد را همخوانی کردند.

captcha