غزلخوانی دوست‌داران حافظ در ایستگاه‌های قطار شهری شیراز
کد خبر: 3652082
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

غزلخوانی دوست‌داران حافظ در ایستگاه‌های قطار شهری شیراز

گروه فرهنگی: همزمان با فرا رسیدن یادروز حافظ، برنامه‌های غزلخوانی اشعار خواجه شیراز در برخی ایستگاه‌های قطار شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن 20 مهرماه، یادروز حافظ، برنامه‌های غزلخوانی اشعار خواجه شیراز همراه با اهدای شاخه‌های گل به غزلخوانان با عنوان «صفیر غزل» امروز در برخی ایستگاه‌های قطار شهر شیراز برگزار شد.

سیدعباس آتش زمزم، سرپرست معاونت فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حاشیه این برنامه که در ایستگاه مترو نمازی شیراز اجراشد، گفت: اکثر ویژه برنامه‌های شهرداری شیراز که امسال به مناسبت یادروز حافظ شیرازی برگزار شد با برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و توسط گروه‌های مختلف مردمی و سازمان‌های مردم نهاد اجراشد.

وی، همخوانی غزلیات حافظ در ایستگاه مترو توسط گروه 100 نفره کودکان با عنوان صفیر غزل و توزیع برگ‌هایی از غزلیات حافظ به همراه گل به شهروندان و سلسله نشست‌های حافظ شناسی در فرهنگسراهای شیراز را نمونه‌های این ویژه برنامه‌ها معرفی کرد و افزود: چنانچه اجرای برنامه‌های فرهنگی بر عهده گروه‌های مردمی قرار گیرد بی شک با استقبال شهروندان روبه‌رو خواهد شد.

آتش زمزم گفت: نمی‌توان در یادروز چنین مفاخری که از پشتوانه‌های هویت فرهنگی ایرانیان هستند صرفاً با برگزاری برنامه‌های کلیشه‌ای از آن گذر کرد بلکه باید رویکرد چنین مناسبت‌هایی تأثیرگذاری در سطح شهر باشد تا مورد استفاده عموم شهروندان قرار گیرد.

captcha