شهدای روحانی درس و اجتهاد را به دفاع مقدس پیوند زدند
کد خبر: 3652084
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
آیت‌الله العظمی مظاهری:

شهدای روحانی درس و اجتهاد را به دفاع مقدس پیوند زدند

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله مظاهری، در پیامی به نهمین اجلاسیه ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان، تصریح کردند: شهدای روحانی درس و اجتهاد را به دفاع مقدس پیوند زدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مظاهری، در پیامی به نهمین اجلاسیه ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان، بر ضرورت ادامه راه شهدای روحانی تاکید کردند.

این مرجع تقلید در بخشی از این پیام آورده‌اند: اکنون که بار دیگر به توفیق الهی یاد و خاطره مبارک صدها شهید و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان تجدید می گردد مناسبت شایسته است تا عهد خود را با آن مجاهدان راه حق تجدید نموده و یاد گرامی آنان را با تدبر و عبرت آموزی همراه نماییم.

 شهیدان والا مقام روحانیت سرمایه بزرگ جان عاریت خود را در میدان آزمون دشوار الهی فدا و از عرصه درس و اجتهاد به ساحت دفاع و جهاد هجرت نمودند تا ارزش های متعالی اسلام زنده بماند و به بلای تزلزل و اضمحلال تدریجی گرفتار نگردد.

 اهمیت کار شایسته و عمل صالح آنان در این بود که با اقتدا به سید و سالار شهیدان پس از تشخیص وظیفه در انجام آن کوتاهی نکردند و با ایثار رسالت والای خود در پاسداری از حق و حقیقت را در لحظه مورد نیاز ایفا نمودند. این درس بزرگ آن مجاهدان راه خداست که همواره ما را به شناخت صحیح وظیفه و عمل خالصانه بدان در زمان مورد نیاز فرا‌می‌خواند و پیوسته به ما می‌آموزد که ادای تکلیف پیوسته انسان ساز اخلاقی علاوه بر دانش و معرفت به استقامت و بصیرت نیاز مند است از این جهت یاد شهیدان عزیز یادبود برترین فضیلت‌ها و خصایص انسانی است و یادواره‌های آنان برترین مجلس درس آموزی و عبرت اندوزی است.

captcha