بانوان روستای عشایری خاکک هنر پارچه‌بافی را فرا گرفتند
کد خبر: 3652090
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

بانوان روستای عشایری خاکک هنر پارچه‌بافی را فرا گرفتند

گروه اجتماعی: سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت: نخستین دوره آموزشی پارچه‌بافی سنتی برای بانوان روستای عشایرنشین خاکک از توابع بخش درح شهرستان سربیشه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

هاشم اتفاقی، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این دوره توسط نمایندگی میراث فرهنگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان و با هدف ایجاد زمینه اشتغال پایدار و در راستای اجرای تفاهم همکاری فی ما بین این دو مجموعه اداری برگزار شد.
وی افزود: در این دوره 14 نفر از بانوان علاقه‌مند به هنر پارچه‌بافی سنتی در مدت 100 ساعت با این رشته آشنا و فرایند تولید این محصول بومی منطقه را فرا گرفتند.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه بیان کرد: در حال حاضر بیش از 30درصد جمعیت عشایری سطح استان در شهرستان سربیشه اقامت دارند که با توجه به وجود فرهنگ تولید و اشتغال در بین این جامعه ضروری است برنامه‌های مدون و پیگیرانه‌ای به منظور آموزش و ایجاد زمینه‌های تولید و اشتغال پایدار را برای این گروه از هموطنانمان در دستور کار قرار دهیم.
اتفاقی یادآور شد: امیدواریم با همکاری ارگان‌های مربوط در طی نیمه دوم سال جاری زمینه‌های راه‌اندازی یک مرکز تجمیعی تولید صنایع دستی در منطقه نازدشت فراهم شود.

captcha