فعالیت‌های سنتی قرآن، مجدد رونق یابد
کد خبر: 3652114
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

فعالیت‌های سنتی قرآن، مجدد رونق یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاندار قزوین با اشاره به جلسات خانگی قرآن که در سال‌های گذشته رونق فراوان و اثرگذاری بالایی داشت، گفت: پدران به محض اینکه فرزندان به راه می‌افتادند آنها در این مجالس با خود می‌بردند تا قرآن در وجود کودکانشان نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، اظهار کرد: برای تقویت و توسعه علوم قرآنی باید ضمن داشتن ابتکار و خلاقیت، روش های گذشتگان خود را نیز احیا کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و منطقه، اگر مسائل و مشکلات فرهنگی در جامعه با بهره گیری از ظرفیت‌های دینی و قرآنی برطرف نشود، سایر برنامه‌ها نیز به نتیجه لازم نخواهد رسید.

زاهدی با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های قرآنی باید در دو بخش عمومی و تخصصی قرآن و علوم قرآنی کار کنیم، عنوان کرد: در بخش عمومی با توجه به اینکه ریشه انس گذشتگان ما با قرآن، برگزاری نشست‌های هفتگی در نشست های مختلف هیات ها، مساجد و به خصوص منازل به صورت دوره ای بود و این مساله تاثیر شگرفی را در رویکرد آحاد جامعه به علوم قرآنی فرآهم می ساخت، باید در زمان حاضر نیز این رویکرد را دنبال کنیم.
استاندار قزوین تأکید کرد: به منظور همه گیر شدن علوم قرآنی در سطح جامعه اسلامی، رونق فعالیت های سنتی در برگزاری نشست های هفتگی و دوره ای در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، حوزه های علمیه و حتی منازل با جدیت بیشتری دنبال شود.
زاهدی همچنین گفت: در خصوص پرداختن تخصصی به قرآن نیز باید در حوزه آموزش با اتکا به نهادهای فرهنگی همچون حوزه های علمیه شاهد کارهای جدید باشیم چرا که در استان با وجود شخصیت های تاثیرگذار از جمله نماینده ولی فقیه در بخش تفسیر و فهم مباحث قرآنی می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه اگر هر مساله ای در ظرف خود گنجانده نشود به طور طبیعی خاصیت آن نیز آنچنان که باید دیده نمی شود، گفت: با توجه به اینکه همه مردم استعداد قرائت قرآن را ندارند، در امور قرآنی باید به ظرفیت های مختلفی که افراد در آن توان فعالیت دارند توجه شود.
ویگفت: برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در گرایش مردم به سوی قرآن و مفاهیم و تفسیر آن سهم مهمی خواهد داشت و در این خصوص نیاز به برنامه ریزی و ابتکار و خلاقیت داریم.

captcha