امام خمینی(ره) چگونه توانستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند
کد خبر: 3652166
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

امام خمینی(ره) چگونه توانستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند

گروه معارف: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) توانستند با نقش فعالی که داشتند و با کمک شاگردان و افرادی که در کنار ایشان بودند، انقلاب را رقم بزنند، گفت: سوال مهمی که پیش می‌آید، این است که ایشان چگونه توانستند تهدیدها را با کمک ظرفیت‌های مردمی به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، ۲۱ مهرماه، در  مراسم اختتامیه هفتمین اردوی فرهنگی ـ آموزشی طریق جاوید، اظهار کرد: امام خمینی(ره)، امام شد، به دلیل اینکه به خدا تکیه می‌کرد و بر مبنای الهی پیش می‌رفت.
وی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس هزینه‌های بالایی را متحمل شدیم، گفت: امام بر مبنای اسلام و خدا و اعتقادی که بر این مبانی داشت، وارد میدان شد و همین امر موجب دستیابی به نتایج خوبی در ابعاد مختلف شد.
حجت‌الاسلام پژمان‌فر با اشاره به اینکه صحبت‌های زیادی درخصوص ویژگی‌های برجسته حضرت امام خمینی(ره) در زمان حیات و بعد حیاتشان بیان شده است، عنوان کرد: بیانات فراوانی از امام به صورت مکتوب و غیرمکتوب وجود دارد که هرکدام نمایانگر ویژگی‌های قابل‌توجه ایشان است که غفلت از هرکدام از این ویژگی‌ها، موجب شناخت ناقص این شخصیت بزرگوار خواهد شد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در دنیایی که از لحاظ نظری به دو جریان شرق و غرب تقسیم می‌شد و جامعه باید اتکا به یکی از این دو جریان را انتخاب می‌کرد، امام خمینی(ره) جریان سوم و پویایی را با عنوان انقلاب اسلامی مطرح کردند؛ ایشان توانستند با نقش فعالی که داشتند و با کمک شاگردان و افرادی که در کنار ایشان بودند، انقلاب را رقم بزنند.
وی افزود: بعد از رحلت امام‌خمینی(ره) و طی این ۲۸ سال، رهبر معظم انقلاب توانستند با نفس مسیحایی خود این اتفاق را تا به امروز و با توجه به مشکلات و مسائل پیش روی جامعه جلو ببرند.
حجت‌الاسلام پژمان‌فر ابراز کرد: شاید خیلی از این مسائل از زبان مسئولان بازگو شده باشد اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که امام(ره) چگونه توانستند تهدیدها را با کمک ظرفیت‌های مردمی به فرصت تبدیل کنند.
وی با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی(ره) در هفته‌های ابتدایی جنگ، بیان کرد: نماینده امام(ره) در گزارشی، درباره امکانات جنگی با نگرانی اعلام کردند که تجهیزات باقی‌مانده تنها برای ۴۵ روز باقی است، امام(ره) در پاسخ فرمودند: «به خدا تکیه کنید و با قدرت ادامه دهید»، این سخن امام به نیروها انگیزه داد و جنگی که در هفته اول، ۴۵ روز تصور می‌شد به کمک خدا با هشت سال مقاومت پایان یافت.
وی ادامه داد: یکی از سناتورهای آمریکایی در زمان حیات امام خمینی(ره) ایشان را شخصیتی غیرقابل تحلیل می‌نامیدند و عنوان می‌کردند که امام، شطرنج‌بازی است که هیچ قوانینی را در بازی رعایت نمی‌کند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با توجه به سخن امام(ره) درباره اینکه مسئله جنگ در میدان عملیات حل خواهد شد، افزود: ما اگر می‌خواستیم مسئله جنگ را در پشت میزهای مذاکره حل کنیم، هرگز نمی‌توانستیم مناطق خود را پس بگیریم. در روزهای انتهایی جنگ و زمانی که دشمن به این نتیجه رسید که دیگر توان مقابله با نیروهای ایران را ندارد، تصمیم به آتش‌بس گرفت.
وی با اشاره به شهادت محسن حججی به دست نیروهای داعش، عنوان کرد: گاهی خداوند اراده می‌کند اتفاقی را در جامعه رقم بزند که توجه‌ها را به سمت راه حقیقت جلب کند؛ دشمنان با به شهادت‌ رساندن شهید حججی و انتشار کلیپ آن می‌خواستند اقتدار خودشان را نشان دهند، اما خداوند آن را مایه عزت ما در دنیا قرار داد.
حجت‌الاسلام پژمان‌فر تکیه بر خداوند و یقین‌داشتن به قدرت او را درس امام خمینی(ره) به بشریت دانست و ادامه داد: به دلیل همین تکیه بر خداوند بود که امام(ره) در مسائل حساس نظامی می‌فرمودند بروید به خدا تکیه کنید هرچند باورش برای فرماندهان نظامی سخت بود اما به نتیجه می‌رسید.
وی، بیانات امام خمینی(ره) را معیار رفتار مردم و مسئولان دانست و تأکید کرد: ما هرجا لطمه خوردیم به دلیل عمل‌نکردن به روش امام(ره) است.
captcha