افزایش شکاف بین اخلاق و جامعه انسانی/ علل این شکاف بررسی شود
کد خبر: 3652170
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مطرح کرد:

افزایش شکاف بین اخلاق و جامعه انسانی/ علل این شکاف بررسی شود

گروه معارف: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جامعه‌ای انسانی‌تر است که اخلاقی‌تر باشد، گفت: در نظرسنجی‌های چند سال اخیر، متأسفانه شاهد افزایش شکاف بین اخلاق و جامعه انسانی بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، صبح امروز، 21 مهرماه در مراسم اختتامیه هفتمین دوره اردوی فرهنگی ـ آموزشی «طریق جاوید» با تأکید بر توجه به اخلاق در رسانه‌ها، مجامع علمی، نشست‌های تخصصی و جمع‌های دانشجویی، اظهار کرد: اگرچه قانون مبنای زندگی اجتماعی امروز است اما اخلاق باید نقش پررنگ‌تری در زندگی مردم ایفا کند.
پورعلی بیان کرد: پیوند اردوی طریق جاوید با مضمون اخلاق نیز دلیل احساس نیاز به این مقوله در زندگی امروز و بازنگری و بررسی این مبحث بوده است.
وی با اشاره به اینکه شکاف بین تربیت اخلاقی و عمل اخلاقی موجب بالارفتن هزینه‌های حکومت‌داری و زندگی خواهد شد، گفت: مهم‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که چه اتفاقی در جامعه سبب شده بیشتر درخصوص اخلاق سخن بگوییم و کمتر عمل اخلاقی داشته باشیم.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جامعه‌ای انسانی‌تر است که اخلاقی‌تر باشد، تصریح کرد: در نظرسنجی‌هایی که چند سال اخیر صورت گرفته، متأسفانه شاهد افزایش این شکاف بوده‌ایم.
وی بیان کرد: این شکاف، به معنای افزایش فاصله بین دانسته‌های اخلاقی و اعمال اخلاقی ماست که باعث نامطمئن‌ شدن جامعه و هزینه‌برشدن حکومت‌داری می‌شود لذا باید علل بروز این شکاف و راه‌های رفع آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
پورعلی با اشاره به سخنرانی مرحومه دباغ در هفت دوره گذشته این دوره از اردو، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های سخنرانی این بانوی انقلابی، یادآوری و بیان خاطرات شیرین تعاملات خانوادگی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره) از عمق جان و دل بوده است.
captcha