یادواره‌ شهدای محله باغ خزانه برگزار شد
کد خبر: 3652174
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
در مرکز نمایش‌های هوایی تهران

یادواره‌ شهدای محله باغ خزانه برگزار شد

گروه جهاد و حماسه: علی مرتضوی دبیر ستاد یادواره شهدای محله باغ خزانه تهران گفت: تکریم شهدا و خانواده‌شان رسالتی است که بر عهده مردم است و خوشبختانه از سوی مردم نیز به خوبی انجام می‌شود.

حسین فراهانی، مسئول کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد یادواره شهدای محله باغ خزانه تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره این یادواره چنین اطلاع رسانی کرد: هر سال یادواره‌ای تحت عنوان شهدای محله باغ خزانه تهران برای گرامی داشت یاد شهدا برگزار می‌شود که امسال نیز این رویداد در مرکز نمایش‌های هوایی تهران برگزار شد.

وی افزود: این برنامه امروز 21 مهرماه ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه ندا ملکی مجری شبکه معارف که در این مراسم عهده دار اجرای برنامه بود در سخنانی ضمن خوشامد، مدحی را در راستای تکریم شهدا قرائت کرد و سپس علی مرتضوی دبیر ستاد یادواره شهدای محله باغ خزانه پشت تریبون قرار گرفت و به میهمانان خوشامد گفت.

فراهانی افزود: دبیر ستاد یاواره شهدا هدف از برگزاری این مراسم را اشاعه فرهنگ شهادت به ویژه تکریم شهدا و خانواده‌های آنها توصیف کرد. در ضمن وی تاکید کرد که خانواده مدافعان حرم امانت‌های بسیار گرانبها در دست ما هستند که همه ما موظفیم با تکریم و احترام پاسدار آن باشیم؛ خواسته‌ای به طرز خوبی از سوی ملت شهید پرور ایران انجام می‌شود.

فراهانی در ادامه خبر خود آورده است:  احمد بابایی شاعر آئینی کشور در ادامه مراسم به اجرای برنامه پرداخت. وی با خواندن اشعاری یاد شهدای مدافع حرم را گرامی داشت. این شاعر راه و آرمان‌های شهدای مدافع حرم را در راستای آرمان‌های امام حسین (ع) توصیف کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد یادواره شهدای محله باغ خزانه تهران اضافه کرد: بخش دیگری از این مراسم به اجرای مداحی اختصاص پیدا کرد. مداحی را هم خادم اهل بیت احمد شیرین بر عهده داشت. بخش نخست این برنامه پیش از ظهر پایان یافت و در ادامه پس از اقامه نماز و صرف نهار برنامه‌های تفریحی آن آغاز خواهد شد که تا ساعت 16 ادامه خواهد یافت.

وی در پایان اعلام کرد: در برنامه‌های تفریحی مسابقات تیراندازی و... در نظر گرفته شده تا روزی دلنشین برای خانواده شهدا به وجود آید. در این مراسم 80 خانواده شهید حضور دارند.
captcha