غرب نیازمند انقلاب روحی و بازگشت به دین و معنویت است
کد خبر: 3652192
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

غرب نیازمند انقلاب روحی و بازگشت به دین و معنویت است

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه غربی‌ها نگران سبک زندگی حاکم بر جامعه‌شان هستند، بیان کرد: آن‌ها اکنون به یک بن‌بست خطرناک رسیده‌اند که برای برون‌رفت نیازمند انقلاب روحی و بازگشت به دین و معنویت هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته خود، به سه نوع دسیسه که امروز از طرف استکبار و صهیونیست‌ها در حال اجرا است، اشاره کرد و گفت: این روزها اتفاقات تأمل برانگیز و هشدار دهنده‌ای در سطح جهان و منطقه رخ می‌دهد که هوشیاری و بصیرت ملت ایران را بیش از گذشته می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران همیشه هوشیار و بیدار بوده و هستند، بیان کرد: این ملت شجاعت و حضور، شعور و بصیرت خود را همیشه نشان داده‌اند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه رخدادهایی که امروزه دارد رخ می‌دهد به نوعی انتقام‌گیری از فاتحان عرصه مبارزه با داعش است، افزود: به خاطر شکستی که بر داعشی‌ها وارد آمده، آمریکا از تحقق اهداف شوم خود ناکام مانده است.
طباطبایی با اشاره به اینکه داعش تنها یک ابزار بود که دشمن می‌خواست از این طریق به امت اسلامی و مظلوم تجاوز و ظلم کند و به‌زعم باطل خود آن‌ها را از بین ببرد، اظهار کرد: در حقیقت این آمریکا و اسرائیل هستند که در منطقه شکست مفتضحانه خورده‌اند.
وی با اعلام اینکه چون این شکست را هیچ‌کسی نمی‌تواند انکار کند، آمریکا و اسرائیل چند توطئه و دسیسه را در دستور کار خود قرار داده‌اند، بیان کرد: تلاش و تحرکات مذبوحانه این کشورها در جدا کردن اقلیم کردستان عراق برای اینکه سناریوی جدیدی را در منطقه شروع کنند، یکی از این توطئه‌ها است.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه آن‌ها می‌خواهند سناریوی جدید و بدتری از داعش را در منطقه آغاز کنند، گفت: ملت‌های مسلمان باید متوجه باشند که این کشورها برای قلع و قمع مردم عراق و به خصوص کردهای شمال عراق و تشدید اختلافات قومی می‌خواهند وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیداری که رئیس جمهور ترکیه به محضر ایشان رسیدند، خطر ایجاد یک اسرائیل دیگر را در منطقه هشدار دادند، عنوان کرد: ایشان فرمودند باید ایران، ترکیه و عراق هوشیار باشند و به طور جدی در این موضوع ورود پیدا کرده و این توطئه و دسیسه را خنثی کنند.
طباطبایی با اعلام اینکه آمریکا و اسرائیل می‌خواهند هیچ‌گاه مسلمانان فارغ از درگیری نباشند، گفت: دشمن نمی‌خواهد مسلمانان حتی یک روز، بدون درگیری، خونریزی، جنگ و نزاع باشند تا مجال جنگ با اسرائیل و تجاوزگران را پیدا نکنند.
وی همچنین با بیان اینکه توطئه دیگر دشمنان از نوع فتنه‌ها و دسیسه‌های داخلی است که توسط ایادی استکبار شایع می‌شود، افزود: دشمنان این بار تلاش می‌کنند از روش تخریب و بدنام کردن شخصیت‌ها و نهادهای انقلابی استفاده کنند.
خطیب جمعه کاشمر، حمله به سپاه پاسداران و بدگویی و تخریب این نهاد انقلابی را توطئه دیگر دشمنان دانست و گفت: ضربات کوبنده سپاه، قدرت دفاعی و نظامی، اقدامات راهبردی در کمک به عراق و سوریه در شکست داعش و اقتدار موشکی و صلابت و شجاعت این نهاد مقدس در زمین، هوا و دریا موجب شده که آمریکا و اسرائیل از دست سپاه عصبانی باشند.
وی با بیان اینکه دشمنان و آمریکا و رئیس جمهور بی‌خرد آن بدانند که سخت در اشتباه بوده چون قبل از آنکه به ما لطمه وارد کنند آبرو و حیثیت کشور خود را برده‌اند، افزود: مردم ایران با این اقدامات مذبوحانه‌ای که استکبار انجام می‌دهد متحدتر و منسجم‌تر شده‌اند.
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محور تعدیل همه رفتارها و هنجارهای اجتماعی آرامش روحی و روانی است، گفت: انسان باید در زندگی، آرامش روحی و روانی داشته و از این نظر در امنیت کامل باشد.
وی با اشاره به اینکه این آرامش تنها در سایه یاد خدا و رشد معنویت و عواطف انسانی در جامعه حاصل می‌شود، افزود: آرامش واقعی را انسان در سایه ایمان، یاد و ذکر خدا به دست می‌آورد.
طباطبایی با اعلام اینکه برخی فکر می‌کنند انسان با ثروت و قدرت به آرامش می‌رسد در صورتی که  تصور باطل و غلطی است، بیان کرد: حتی کسانی که تفکر و جهان بینی مادی دارند، به این قائل نیستند و می‌دانند که هیچ‌گاه ثروت، قدرت و رفاه مادی به انسان آرامش نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه در اروپا و غرب می‌خواهند تفکر باطل پوچ‌گرایی، بی‌خدایی و دوری از معنویت را به همه جهان صادر و انتشار دهند، ناآرامی و ناامنی را از نتایج این نوع تفکر دانست که موجب می‌شود در چنین جامعه‌ای گناه، خیانت و تجاوز، عادی‌سازی شود.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه با این نوع تفکر و سبک زندگی غربی، آرامش فرد و جامعه به هم می‌خورد، اظهار کرد: هر چند غرب از نظر امکانات پیشرفت کرده اما از نظر روحی و روانی دچار بحران است.
وی با اعلام اینکه واقعیتی که از نظر برخی محققان اروپایی بر جامعه غرب، اروپا و آمریکا حاکم است این است که انسان احساس آرامش نمی‌کند و بیشتر دچار سرگشتگی می‌شود، بیان کرد: نسل جوان ما که متأسفانه دنبال غرب است، باید بداند خود غرب دچار بحران است.
طباطبایی با بیان اینکه هرچند تمامی جامعه اروپایی و غربی امکانات بسیاری دارند اما در عصر اضطراب هستند، گفت: عصر امروز اروپا و غرب به‌عنوان عصر اضطراب، بی‌خدایی، بی‌دینی و خلأ معنویت نام‌گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه هرچند ناراحتی جسمی ندارند اما بیشترین تخت‌های بیمارستان به بیماران روانی اختصاص یافته است، افزود: قتل و حمله به مردم در اماکن مختلف دلیل بر این هرج و مرج روانی در غرب و آمریکا است.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی خط قرمزهایی به‌عنوان رعایت حریم خانواده در نظر گرفته شده است، بیان کرد: باید قدر این قوانین پاک الهی و اسلامی را دانست.
وی با بیان اینکه در جامعه غربی که برای تقلید از آن‌ها تلاش می‌کنیم بر اساس آمارهای منتشر شده رسمی از هر چهار نوزادی که در آمریکا متولد می‌شود، یکی نامشروع است، گفت: در انگلیس همه ساله 500 هزار کودک نامشروع متولد می‌شود که این در غرب فاجعه است.
طباطبایی با اشاره به اینکه این‌ها همان کسانی هستند که مانند ترامپ، جامعه را به دست می‌گیرند و دنیا را ناامن می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه در غرب، مردم اعتقادی به تربیت و رشد معنوی کودکان ندارند.
وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند کودکان خود را با سخن ما آشنا کنید قبل از آنکه ربایندگان آن را بربایند، گفت: امروز ربایندگان همان غربی‌ها هستند.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه خود غربی‌ها نگران سبک زندگی حاکم بر جامعه‌شان هستند، بیان کرد: آن‌ها اکنون به یک بن‌بست خطرناک رسیده‌اند که برای برون‌رفت نیازمند انقلاب روحی و بازگشت به دین و معنویت هستند.
وی با بیان اینکه امروز چشم‌بسته به دنبال کسانی می‌رویم که خودشان در بی‌دینی و بی‌بندوباری غرق شده‌اند، اظهار کرد: رفتن به سمت چنین افرادی جز پشیمانی سود دیگری در پی نخواهد داشت.
captcha