قیام امام حسین(ع) در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود
کد خبر: 3652203
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
آیت‌الله خاتمی:

قیام امام حسین(ع) در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امام حسین (ع) برای احیای سنت و دین جدشان پیامبر گرامی اسلام (ص) و ولایت امام علی (ع) که بزرگ‌ترین معروف دین بودند، قیام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز جمعه 21 مهرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: امام حسین (ع) برای احیای سنت و دین جدشان پیامبر گرامی اسلام (ص) و ولایت امام علی (ع) که بزرگ‌ترین معروف دین بودند، قیام کرد.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نقش مهمی در حفظ و حراست نهضت امام حسین (ع) ایفا کردند، تصریح کرد: این دو بزرگوار نقش بسیار مهمی در کربلا برای حفظ و حراست از نهضت امام حسین (ع) ایفا کردند و حکومت فاسد یزید را در تاریخ فرو ریخته و به مردم شناساندند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه امکان سازش بین ایران و آمریکا وجود ندارد، تاکید کرد: اگر آمریکا خصلت قلدری و زورگویی‌اش را حفظ کند و ایران نیز خصلت و ارزش‌ها انقلابی را، بنابراین امکان دوستی وجود ندارد.

وی افزود: همه تلاش آمریکا در نقض برجام است و قصد دارد هزینه این نقض را بر گردن ایران بیاندازد که خوشبختانه با رصد مقام معظم رهبری و مسئولان کشور، آمریکا نتوانسته به اهداف خود در این زمینه دست یابد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه آمریکا تلاش دارد فضای ایران‌هراسی را در جهان دامن بزند تا ایران نتواند به چارچوبی که به آن پای‌بند است استوار باشد، گفت: آمریکا اگر در این نقشه نیز موفق نشود، تلاش دارد بهانه‌های دیگری را مثل بازرسی از مراکز نظامی و موشکی که همگی جنگ روانی است، مطرح کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: ۲۲ مهر، روز جهانی استاندارد است که کیفیت باید با قیمت مناسب همراه باشد و باید توجه داشته باشیم مصرف کالای تولید داخل موجب ایجاد شغل برای کارگران ایرانی می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۲۳ مهرماه سال ۶۱ به عنوان سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، گفت: این شهید بزرگوار، پنجمین شهید محراب در تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه زنجان افزود: 24 مهر روز پیوند اولیا و مدرسه نام‌گذاری شده همچنین سال ۵۷ در این روز مسجد جامع کرمان محل انقلابی مردم ایران به دست رژیم پهلوی به آتش کشیده شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مناسبت ۲۶ مهرماه تصریح کرد: این روز با عنوان روز تربیت بدنی نام‌گذاری شده و فراموش نکنیم که ورزش لازمه بدن است و در کنار آن حدود شرعی نیز باید در ورزش کشور رعایت شود.

captcha