رقابت قرآنی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد + عکس
کد خبر: 3652209
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

رقابت قرآنی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد + عکس

گروه مسابقات: مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن‌ کریم، نهج‌البلاغه و اذان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ویژه کارکنان و خانواده‌ها برپا شد.

رقابت قرآنی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد + عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن‌‌ کریم، نهج‌البلاغه و اذان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روز گذشته، 20 مهرماه به صورت همزمان برپا شد.

این دوره از مسابقات که ویژه کارکنان و خانواده‌های آنان بود با حضور 160 متسابق، همچنین مدیرعامل این شرکت و دبیر شورای اقامه نماز وزارت نفت در سالن اجتماعات شرکت ملی پخش واقع در تهران و نیز مناطق 37 گانه در سراسر کشور آغاز شد.

این مسابقات طی مراسمی در تهران با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به اهمیت برپایی مسابقات و ترویج انس هر چه بیشتر با قرآن‌ کریم در میان کارکنان و خانواده‌های آنان پرداخت و گفت: استقبال و رشد شرکت کنندگان در مسابقات نسبت به سال‌های گذشته، یک فضای فرهنگی، معنوی را امروز ایجاد کرده است که باید حسن استفاده را از این فضا داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان مسئولان کشوری، با قرآن و نهج‌البلاغه با چه رویکری برخورد می‌کنیم؟ رویکرد قرآن، ظاهری نیست و باید با نگاهی عمیق، ریشه‌ای و ساختاری به آنها توجه کرد. قرآن رمز حیات، هدایت، نور و قانون است که نباید تنها در مساجد و محافل از آن بهره برد و باید به عمق و محتوای این کتاب مقدس توجه شود.

ریاحی با اشاره به اینکه، شرکت ملی پخش در سطح کلان وزارت نفت حضور فعال دارد گفت: این شرکت تاکنون در بحث آموزش و مسابقات قرآن کریم به درجات خوبی رسیده است و این امر به لطف و عنایت خدا و با هدایت و رهبری مدیران وزارت نفت، همواره ادامه دارد.

وی در پایان سخنان خود بر مهجوریت قرآن و نهج‌البلاغه نیز تاکیداتی داشت و افزود: الگو بودن قرآن و عامل به کلام الله، از موارد مهم در مهجوریت‌زدایی از قرآن است که حافظان، قاریان و مفسران در این امر نقش به سزایی دارند و همچنین نهج‌البلاغه نیز به نوبه خود می‌تواند چراغ راهی برای همه و به ویژه برای مسئولان باشد.

پس از مراسم افتتاحیه، متسابقین به صورت تفکیکی در گروه‌های مربوطه در رشته قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ تخصصی، حفظ عمومی، صحیح‌خوانی قرآن، اذان و مفاهیم قرآن‌‌ و نهج‌البلاغه رقابت خود را آغاز و تا بعدازظهر این روز ادامه یافت.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.
captcha