مسئولان در تسریع زیارت اربعین اهتمام ورزند
کد خبر: 3652214
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
حجت‌الاسلام قریشی:

مسئولان در تسریع زیارت اربعین اهتمام ورزند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: سوگواری و زیارت حرم حضرت امام حسین (ع) در اربعین حسینی از آداب و آئین های مهم شیعیان بوده و وظیفه مسئولان اهتمام در تسریع این امر است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 21 مهر حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ضرورت برپایی عزاداری اربعین حسینی اظهار کرد: آئین پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) در اربعین انسجام بخش بوده و مسئولان و متولیان برگزاری آئین  زیارت اربعین حسینی برای فراهم کردن بستر های لازم اهتمام بورزند.

وی با اشاره به نامه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع حصر سران فتنه، بیان کرد: سران فتنه شادی مشارکت چهل ملیونی مردم ایران را به اغتشاش و آشوب تبدیل کرده و درخواست رفع حصر سران فتنه توسط نمایندگان مجلس تعجب آور است.

خطیب جمعه ارومیه افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای تلاش برای رفع حصر سران فتنه بهتر است برای حل مشکلات کشور و مردم تلاش کنند.

وی تاکید کرد: موفقیت ها و اقتدار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران باعث ایجاد ترس در دل دشمنان اسلام و ایران شده و با یاوه گویی های خود سعی در تخریب وجهه سپاه دارند.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به روز جهانی استاندارد، تصریح کرد: اسلام به بی عیب و نقص بودن امور تاکید بسیاری کرده و بر خلاف کشور های غربی که هدفشان سود جویی است، باید افزایش کیفیت و رعایت اصول اخلاقی و فنی در تولید کالا مورد توجه دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان گفت: 24 مهر ماه مصادف با روز پیوند اولیا و مربیان بوده و ارتباط نزدیک مربیان آموزشی با اولیاء موجب پیوند مدرسه با اولیای دانش‌آموزان شده و موجب رشد و تربیت صحیح نسل آینده کشور خواهد شد.

وی افزود: مسئولیت اصلی خانواده ها قرار دادن فرزندانشان در مسیری است که موجب موفقیت و مفید واقع دن برای جامعه در آینده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: درک و پذیرش اشتباه در خانواده ها باید نهادینه شود و عذر خواهی در اشتباهات از ضروریات نظام خانواده است.
captcha