پرهیزگاری از عوامل بیدار دلی است
کد خبر: 3652233
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

پرهیزگاری از عوامل بیدار دلی است

گروه معارف: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری از عوامل روشنایی ضمیر و بیدار دلی است.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری از عوامل روشنایی ضمیر و بیدار دلی است.
وی آیات الهی را از عوامل بصیرت دانست و افزود: آیات الهی در زمین و انسان (آفاقی و انفسی) از عوامل بصیرت است.
وی با استناد به یه 125 سوره طه خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: انسان غافل در روز قیامت می ‏گوید: خدایا چرا مرا نابینا محشور كردى و حال آنكه من در دنیا بینا و آگاه بودم!؟
حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: ازدیاد معرفت به خدا، انس با قرآن و معانى و معارف آن، توسل به ائمه(ع) و مناجات با خدا در خلوت بخصوص نماز شب از امورى هستند که موجب بصیرت و بینایى و برخوردارى از الهامات غیبى می ‏شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به فرموده مولی الموحدین علی(ع) یادآور شد: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: با بصیرت كسى است كه بشنود و بیاندیشد، نگاه كند و ببیند، از عبرتها بهره گیرد آنگاه راه روشنى را بپیماید كه در آن از افتادن در پرتگاه‌ها به دور ماند.
وی افزود: غفلت انسان در دنيا، مانع بصيرت نسبت به حقايق آخرتى است.
حجت‌الاسلام حمیدی تاکید کرد: کسى که هر خبر یا مطلبى را مى‌شنود، فوری نمی‌پذیرد، بلکه پیرامون آن مى‌اندیشد و آن را از صافى عقل و اندیشه‌اش مى گذراند، بصیرت و بینایى مى‌یابد، چنان که آینده نگرى و به کارگیرى خرد در فرجام امور باعث بصیرت و بینایى مى‌شود.

captcha