فرهنگ در توسعه جوامع نقشی بی‌بدیل دارد
کد خبر: 3652239
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰

فرهنگ در توسعه جوامع نقشی بی‌بدیل دارد

گروه فرهنگی: استاندار آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: فرهنگ در توسعه جوامع بشری نقشی مهم، بی‌بدیل و تاثیرگذار دارد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ،‌ خاطرنشان کرد: فرهنگ، اساس و شاکله جوامع و مبنای سایر فعالیتها در زمینه های مختلف محسوب می‌شود.

وی افزود: فرهنگ در توسعه جوامع بشری نقشی بی بدیل و تاثیرگذار دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اساس توسعه در جامعه، باید فرهنگ باشد و اگر این موضوع مد نظر قرار گیرد در برنامه‌ریزی‌های کلان به این سمت می‌رویم و آن زمان است که تمام مولفه‌های فرهنگی و اجتماعی جایگاه خود را می‌یابند.

خدابخش گفت:‌ همانگونه که در مسائل ورزشی استانداردهایی قابل قبول برای همه تعریف شده در مسائل فرهنگی نیز باید اینچنین باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه،‌ آذربایجان و تبریز دارای پیشینه ی تاریخی غنی فرهنگی،‌ قرآنی و هنری است و از پتانسیل عظیمی در این حوزه برخوردار است،‌گفت: هر جامعه‌ای با فرهنگ زنده است و بخش عظیمی از نیازهای افراد از طریق آثار هنری و ادبی مرتفع می شود و پتانسیل عظیم هنری و فرهنگی این استان نیز می‌تواند زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم نماید.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به بخشی از فعالیت‌های این اداره کل، تعمیق و گسترش فرهنگ عمومی، تمرکز زدایی، واگذاری و واسپاری امور به کنش گران فرهنگ و هنر، تکریم هنر و هنرمند، کاهش تصدی گری و گسترش دایره ی نظارتی را از اهم اهداف این اداره کل برشمرد.

وی سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را واگذاری و واسپاری امور و بهره مندی از نظرات نخبگان و گسترش تشکلات فرهنگی و هنری استان اعلام کرد.

محمدپور تاکید کرد: در حال حاضر با تمهیداتی که انجام شده، نزدیک به ٨٠ درصد فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره کل به موسسات فرهنگی و هنری واسپاری شده و اداره کل رسالت نظارتی خود را به انجام می رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در حال حاضر ٣٨٠٠ واحد و صنف فرهنگی و هنری تحت نظارت این اداره کل فعالیت می کنند.

وی افزود: ١٣٠٠ کانون فرهنگی هنری مسجد با متوسط ١٣٠ هزار نفر عضو، ٧٥ انجمن تخصصی فرهنگی و هنری و ٦٤ موسسه فعال قرآن و عترت، بخشی از صنوف تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

captcha