لزوم انتخاب سریع استاندار چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3652242
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد:

لزوم انتخاب سریع استاندار چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مسئولان کشور باید تعیین استاندار چهارمحال و بختیاری را تسریع کنند، عنوان کرد: وضعیت اشتغال در استان خوب نیست و جوانان همچنان منتظر ایجاد شغل از سوی مقامات استانی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 20 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: موضع‌گیری ضعیف در برابر دشمن فتنه‌ای برای کمک کردن به دشمنان است.
وی با اشاره به اینکه 38 سال مقاومت ملت ایران باعث شد تا روز به روز آن‌هایی که زیر پرچم این مقاومت قرار گرفتند بیشتر شوند و آرام‌آرام نگاه‌های افکار عمومی جهان تغییر کند، افزود:  دشمنان همچنان عربده می‌کشند و کارشکنی می‌کنند اما همچنان ضعیف‌تر می‌شوند که این خواست خداست.
خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه 22 مهرماه روز جهانی استاندارد نامیده شده که مقوله بسیار مهمی هم برای مصرف‌کننده و هم تولیدکننده است، ادامه داد: استاندارد باید برطرف‌کننده نیاز عقلانی و اصولی بشر باشد، استاندارد یک موضوع عام هست که همه چیز را شامل می‌شود.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه مصرف‌کننده باید مراقب باشد تا همواره در چارچوب استاندارد حرکت کرده، هر چیزی را نخورد، هر پوشاکی را نپوشد و... همچنین تولیدکننده نیز موظف است تولیدات با رعایت استاندارد داشته باشد، عنوان کرد: متولیان استاندارد نیز باید مراقب باشند که حق مصرف‌کننده رعایت شود، وظیفه سنگینی بر عهده این متولیان است که متأسفانه گاهی دچار کم‌کاری شده و بعضاً حتی گرفتار دریافت رشوه هم می‌شوند.
وی به 23 مهرماه سالروز شهادت شهید اشرفی اصفهانی که یکی از شهدای نورانی در بین بیش از 17 هزار شهید ترور این کشور است اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ایران خود زخم‌خورده ترور هستند اما دشمنان این مردم گرفتار ترور را تروریست می‌خوانند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز جهانی نابینایان و عصای سفید و روز تربیت‌بدنی و ورزش گفت: ورزش از ضروریات دنیای ماشینیسم امروز است، جهان صنعتی تحرک در بین مردم را کم کرده لذا نباید از ورزش غافل شویم و مسئولان نظام نیز باید زمینه ورزش‌های همگانی را فراهم کنند.
حجت‌الاسلام نکونام 25 ماه محرم را بنا بر نقل قولی مصادف با سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین (ع) دانست و بیان کرد: حضرت امام سجاد (ع) معجزه کربلا و حجت خداوند است که با اراده خدا هیچ کسی نتوانست به ایشان آسیبی برساند، باور توحیدی در کربلا موج می‌زند و ایشان هم یکی از باورهای توحیدی است.
وی در ادامه تأکید کرد: سلطه‌گران همیشه بر حق‌مداران عالم در مقام سلطه بوده‌اند، زمانی معاویه و یزیدیان و امروز هم به نوعی دیگر، باید باور داشته باشیم که دشمنان ما همیشه ابله هستند و نشانه آن این است که در برابر پرچمی موضع گرفتند که تاکنون هر چه دسیسه برای از بین بردن آن کردند شکست خورد.
خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: نظام سلطه امروز نظام ابلهان و حماقت است، اگرچه برخی‌ها اشتباه می‌کنند و دشمنان را به خاطر پیشرفتشان در مادیات و صنعت عاقل می‌دانند اما این پیشرفت نشان از علم آن‌ها است نه عقلشان، بی‌وفایی به عهد نشانه حماقت است که نمونه آن را در برجام می‌بینیم.
نکونام تأکید کرد: برخی‌ها که دلخوش به دشمنان خصوصا آمریکایی‌ها کرده بودند متوجه اشتباه خود شوند و به آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران یعنی اتکا به درون و اقتصاد مقاومتی ترسیم کردند بازگردند، باید کشور از درون قوی شود تا در مقابل دشمنان ضعف نداشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان کشور باید تعیین استاندار چهارمحال و بختیاری را تسریع کنند، عنوان کرد: وقت‌ها می‌گذرد و فرصت‌ها تمام می‌شود و آنچه باقی می‌ماند نابسامانی است، وضعیت اشتغال در استان خوب نیست و جوانان همچنان منتظر ایجاد شغل از سوی مقامات استانی هستند، بسیاری از برنامه‌های مدیریتی استان عملاً متوقف شده و رسانه‌ها و مراجع اطلاعاتی باید این موضوع را منتقل کنند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای انجام امور خود و مردم سردر گریبان هستند، خاطرنشان کرد: فضایی ناآرام بر فعالین سیاسی حاکم است و بسیاری از این فعالین درصدد هستند تا گزینه‌ موردنظر خود استاندار شود که فضای استان را متشنج کرده است.
حجت الاسلام نکونام تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری با مشکلات زیاد عمرانی، صنعتی و اقتصادی مواجه است و جایی برای سیاسی‌کاری در آن وجود ندارد بنابراین نیازمند استانداری هستیم که به دور از جناحی بازی و سیاسی‌کاری به انجام امور بپردازد، استاندار این استان نباید اهل جناح‌گیری‌های تند و سیاست‌زدگی باشد اما افرادی که به دنبال گزینه‌های خود برای تصدی‌گری استانداری هستند این مشکلات را نمی‌بینند و تنها نگاه سیاسی دارند.

captcha