چشم امید انقلاب اسلامی به جوانان است
کد خبر: 3652264
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱
امام جمعه رشت:

چشم امید انقلاب اسلامی به جوانان است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام پوررضا چشم امید انقلاب را به جوانان دانست و گفت: جوانان باید از گناهان دوری کنند تا به تقوای الهی برسند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 21 مهر در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به لغزنده بودن جاده ایمان در آخرالزمان، اظهار کرد: عقل سلیم با تشخیص خوبی ها و بدی ها انسان را به ایمان می رساند و برای حفظ ایمان به خدا راهی جز تقوا وجود ندارد.

وی تشخیص خوبی از بدی را یکی از نشانه های مومن دانست و یادآور شد: انسان به وسیله تقوا روح و عقل خود را پرورش می دهد لذا خود فرد نقش مهمی در افزایش ایمان و حرکت در مسیر صراط مستقیم دارد.

حجت الاسلام پوررضا شهادت در راه خدا را پیروزی حقیقی دانست و افزود: امام حسین(ع) در کربلا در ظاهر از دشمن شکست خورد و به شهادت رسید، اما قیام امام حسین(ع) ماندگار است که نشان از پیروزی شهادت دارد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی افراد زیادی به شهادت رسیده اند، تصریح کرد: شهدای روحانی در مسیر انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده اند و این مایه افتخار جامعه روحانیت است که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده اند.

این کارشناس دینی چشم امید انقلاب را به جوانان دانست و گفت: جوانان باید از گناهان دوری کنند تا به تقوای الهی برسند. گره گشایی از کار مردم یکی از راه های کسب تقوا و تعالی است.

حجت الاسلام پوررضا پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: کوچک ترین لغزش از سوی مدیران به بدنه نظام آسیب می رساند لذا مدیران و مسئولان امانت داری، خدمتگزاری، رعایت عدالت و تلاش در انجام کارها را سرلوحه امور قرار دهند و خدا را در نظر بگیرند، زیرا دشمن به دنبال مخدوش کردن چهره نظام اسلامی است.

وی ظلم و ستم به مردم را در جامعه اسلامی غیر مجاز دانست و عنوان کرد: فرهنگ حسینی جامعه اسلامی را از انحراف باز می دارد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شایعه پراکنی دشمن در فضای مجازی با هدف تخریب نظام و مسئولان است، خاطرنشان کرد: در ایران حدود 30 درصد از فضای مجازی فیلتر می شود که به راحتی قابل استفاده است، اما در اسرائیل بیش از 90 درصد سایت ها فیلتر هستند.

حجت الاسلام پوررضا بر گرامیداشت مقام شامخ شهدا و خانواده های آنان تاکید کرد و متذکر شد: باید از خانواده های شهدا دلجویی کنیم و به درددل های آنان گوش دهیم، زیرا آنان انتظاری از ما ندارند و شنیدن مشکلاتشان کمترین کار ممکن است.

وی با ابراز تاسف از جای خالی وزیر علوم در کابینه دولت، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به آموزش و پرورش و آموزش عالی توجه ویژه داشته باشد تا سند اسلامی سازی دانشگاه اجرایی گردد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به موضع طرف مقابل درباره برجام، اضافه کرد: سخن رئیس جمهور ما مبنی بر بدعهدی آمریکا در برجام است لذا ما حسن نیت نشان دادیم و اکنون کار درست همین است که اگر آمریکا از برجام شود، همه باید از برجام خارج شوند.

captcha