آمریکا هر روز بنای براندازی نظام اسلامی را گذاشته است
کد خبر: 3652266
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰
عرب‌پور:

آمریکا هر روز بنای براندازی نظام اسلامی را گذاشته است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت کرمان گفت: آمریکا در حدود 40 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، هر روز بنای براندازی نظام اسلامی را گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به مواضع رئیس جمهور آمریکا در مورد برجام و اینکه به چه دلیل آمریکا چنین بازی‌ها را انجام می‌دهد، گفت: آمریکا در حدود 40 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، هر روز بنای براندازی نظام اسلامی را گذاشته است.
وی افزود: جنگ هشت ساله را علیه ایران به راه انداختند و علاوه بر خسارت‌های مادی و اقتصادی و زیرساختی که به ایران وارد آوردند، جوانان و نیروهای انسانی را هم از ما گرفتند، هر چند که شهادت فیض عظیمی است.
حجت‌الاسلام عرب‌پور بیان کرد: توطئه‌های بعدی خود را هم به راه انداختند تا اینکه بهانه هسته‌ای را مطرح کردند و جمهوری اسلامی هر چه اعلام کرد که مسأله هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و قصد تولید سلاح را نداریم، آنها بر طبل خود کوبیدند.
وی ادامه داد: ایران برای اینکه بهانه را از آنها بگیرد،  به مذاکره نشست و سرانجام برنامه جامع هسته‌ای به نام برجام میان 6 کشور به امضا رسید، اما در این میان هر اندازه که ایران به عهد و پیمان خود پایبند بود، آمریکا بهانه‌گیری داشت و تحریم‌های جدید ر از دولت اوباما تاکنون اعمال کرده است.
امام جمعه موقت کرمان گفت: آمریکایی‌ها زیاده‌خواهی می‌کنند که باید به مراکز نظامی ایران هم دسترسی داشته باشند در صورتی که اصلا بحث برجام هسته‌ای بود و راستی‌آزمایی آن هم توسط آژانس بین‌المللی انجام شد.
حجت‌الاسلام عرب‌پور با اشاره به اینکه آمریکا بنا را بر اجرای سناریوهای متعددی گذاشته است، تصریح کرد: اما سناریوی آمریکایی‌ها هر چه باشد در عزم ملت ایران خللی وارد نمی‌کند، مردم، مسئولان و رهبری ما با شجاعت تمام مقابل آنها ایستاده‌اند و با این هیاهوها از مسیر خود کوتاه نمی‌آیند.
وی گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود، باید با اروپایی‌ها مقابله کند و خودشان در انزوا می‌مانند و اگر سپاه را در زمره گروه‌های تروریستی قرار دهند که این کارشان یک غلط بزرگتر است.
حجت‌الاسلام عرب‌پور اظهار کرد: مگر می‌شود به سپاهی که برای مردم و با مردم بوده و از جمهوری اسلامی دفاع کرده است را مورد اهانت قرار دهند و مطمئن باشند که در برابر چنین کاری، جمهوری اسلامی و ملت ایران اقدام مناسبی را انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: مسئولان ما یکصدا ایستاده‌اند، ملت ایران برای اعتماد عمومی در برجام اقدامی را انجام داده و اگر قرار باشد، آمریکا کار خلافی را انجام دهد، تودهنی می‌خورد.
امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار این توطئه‌ دشمنان، بعضی دانسته و یا نداسته در داخل کشور مسیر و عملکرد دشمن را می‌روند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور عنوان کرد: در شرایط کنونی هر اقدامی از سوی هر شخصی که وحدت عمومی را خدشه‌دار و مردم را به نظام بدبین کند در جایگاه دشمن بوده و خیانت است، حال این مسأله در قالب رانت، سوءاستفاده مالی از مسئولیت یا هر چیز دیگری که باشد.
وی اظهارکرد: مردم ما از دستگاه قضا می‌خواهند که با مفاسد اقتصادی و گروه‌های مفسده‌جوی اخلاقی برخورد قاطعانه داشته باشد و مربوط به هر جناح و گروهی است با آن برخورد شود و این اعتماد جلب شود که کسی نمی‌تواند بر بیت‌المال دست‌اندازی کند.
عرب‌پور با اشاره به فضاسازی‌هایی که توسط بعضی از رسانه‌ها در فضای مجازی ایجاد می‌شود، تأکید کرد: رسانه‌ها و مطبوعات نیز باید اجازه دهند تا دستگاه قضائی به خوبی کار خود را انجام دهد، نه اینکه اقدام به نشر مطالب غیرواقع کنند.
منبع: ستاد نمازجمعه استان کرمان
captcha