کنار گذاشتن اختلافات، اولین قدم به‌سوی پیشرفت است
کد خبر: 3652275
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

کنار گذاشتن اختلافات، اولین قدم به‌سوی پیشرفت است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زابل گفت: برای رسیدن به پیشرفت، اولین قدم، کنار گذاشتن اختلافات و تأکید بر همدلی و همزبانی است؛ دامن زدن به این اختلافات سلیقه‌ای باعث می‌شود تا فرصت‌ها از دست برود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در خطبه‌های نماز جمعه، 21 مهرماه در مصلی المهدی(عج) این شهرستان، گفت: مسئولان شهرستانی و استانی باید توسعه و آبادانی منطقه را در نظر داشته و به‌دنبال رفع مشکلات مردم باشند.
امام جمعه زابل اظهار کرد: برای رسیدن به پیشرفت، اولین قدم، کنار گذاشتن اختلافات و تأکید بر همدلی و همزبانی است؛ دامن زدن به این اختلافات سلیقه‌ای باعث می‌شود تا فرصت‌ها از دست برود.
وی ادامه داد: اعضای شورای شهر زابل، دغدغه آنان رسیدگی به مشکلات مردم باشد و در انتخاب شهردار، تعهد، دلسوز بودن و متخصص بودن را در نظر بگیرند و سعی کنند به هیچ وجه تحت تأثیر فشارها قرار نگیرند.
کیخا در ادامه با اشاره به 22 مهرماه (14 اکتبر) و روز جهانی استاندارد، افزود: مفهوم استاندارد، تنها شامل کالای استاندارد نیست، بلکه دامنه وسیع‌تری را در بر می‌گیرد.
وی اظهار کرد: یکی از مفاهیمی که از استاندارد استنباط می‌شود، این است که انسان شهری استاندارد داشته باشد که دارنده امکانات شهری برای شهروندان باشد؛ شهری که خدمات آن، استاندارد باشد.
امام جمعه زابل همچنین به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: دوشنبه 24 مهرماه مصادف با 25 محرم و سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) است؛ شخصیتی که پیام عاشورای حسینی را به مسلمانان رساند و با شهامت، عزت و اقتدار، به یک الگوی بزرگ تبدیل شد.
کیخا بیان کرد: متأسفانه نقش تأثیرگذار امام سجاد(ع) در قیام عاشورا مورد غفلت واقع شده است، در حالی که بدون آن نقش‌آفرینی‌ها، قیام عاشورا تکمیل نمی‌شد.
captcha