هنر امروز می‌تواند مفاهیم اصلی نهضت عاشورایی را به نسل جوان‌ امروز منتقل کند
کد خبر: 3652312
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

هنر امروز می‌تواند مفاهیم اصلی نهضت عاشورایی را به نسل جوان‌ امروز منتقل کند

گروه فرهنگی: نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شعر، فیلم، تئاتر و بخش های دیگر هنر با ظرفیتی که دارند می‌توانند تاثیر پذیری مفاهیم اصلی نهضت عاشورایی و شهادت حضرت‌امام حسین(ع) و مکتب حسینی را به نسل جوان‌ امروز منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمدرضاسوقندی،نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی روز گذشته 21 مهر در دومین همایش شعر عاشورایی در روستای افتر شهرستان سرخه اظهار کرد: هنر و زبان هنر یکی از راههای تبلیغ پیام و درس های عاشورا به نسل‌های جدید است.
وی با اشاره به زنده و پویا بودن نهضت حسینی با گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال افزود: نهضت حسینی روز به روز در بین مسلمانان در حال گسترش است و باید از برگزاری همایش‌های عاشورایی حمایت شود.
به گفته وی؛ اداره ‌کل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی از برگزاری این گونه همایش‌ها استقبال و حمایت می‌کند که در این راستابا کمک مسئولان همایش افتری‌ها به صورت کشوری و در مرحله اول با حضور شاعران استانهای همجوار و منطقه ای و در مرحله بعد به صورت ملی برگزار شود.
نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: هنر امروز در انتقال مفاهیم و دین‌شناسی بسیار موثر و موفق عمل کرده است.
احمد همتی افزود: شعر، فیلم، تئاتر و بخش های دیگر هنر با ظرفیتی که دارند می توانند تاثیر پذیری مفاهیم اصلی نهضت عاشورایی و شهادت حضرت‌امام حسین(ع) و مکتب حسینی را به نسل جوان‌ امروز منتقل کنند.
 نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر برگزاری این همایش‌ها گفت: این همایش‌ها می‌توانند راه را به هنرمندان به خصوص جوانان نشان دهند تا بیش از پیش از ظرفیت هنر در ترویج معارف دینی و الهی و به ویژه  سیره حسینی استفاده شود.
این همایش توسط کانون فرهنگی هنری نینوا مسجد و حسینه انصارالحسین (ع) روستای افتر شهرستان سرخه با ارائه ٣٠ اثر از شاعران افتری مقیم سایر استانها برگزار شد.
منبع: روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان
captcha