برگزاری جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی «ترنم آسمانی» در تبریز
کد خبر: 3652323
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

برگزاری جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی «ترنم آسمانی» در تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین جشنواره‌ سراسری آواها و نغمات دینی «ترنم آسمانی»‌ آذرماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز و دبیر اجرای جشنواره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، گفت: دومین جشنواره‌ی سراسری آواها و نغمات دینی«ترنم آسمانی»‌ آذرماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه این دوره از جشنواره در ٨ رشته برگزار می‌شود افزود: بخش اجرای زنده شامل رشته‌های همخوانی قرآن کریم، اجرای ‌تواشیح  و مدیحه سرایی و همچنین ابتهال است. بخش تولیدات استودیویی نیز شامل رشته‌های تولیدات آکاپلا، تولیدات موسیقایی، تولیدات زبان های خارجی و تولیدات انشاد فردی است.

بلاغی، اضافه کرد: به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و دفاع از حریم ولایت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعین حرم، بخش ویژه این جشنواره با موضوع «شهدای مدافع حرم» برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جشنواره باید در مضامین و موضوعاتی همچون وحدت و انسجام امت اسلامی، پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، مدح و منقبت و سیره اهل بیت(ع)، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ ولایت، شهادت و ایثار، مهدویت و فرهنگ انتظار و ... باشد.   

وی، ضمن دعوت از تمامی فعالان نواهای آئینی و همچنین گروه‌های تواشیح و مدیحه سرایی برای شرکت در این جشنواره، مهلت ارسال آثار را تا تاریخ ١٠ آبان ماه سال‌جاری اعلام کرد و گفت: بخش نهایی و اختتامیه دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی آذرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، آگاهی از ضوابط آثار ارسالی و همچنین ثبت نام به پایگاه اینترنتی این جشنواره به نشانی www.TarannomeAsemani.ir مراجعه کنند.

captcha