پیش‌بینی برنامه‌های متنوع قرآنی برای دانش‌آموزان در زنجان
کد خبر: 3652330
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
نظری خبر داد:

پیش‌بینی برنامه‌های متنوع قرآنی برای دانش‌آموزان در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی برای دانش‌آموزان در سطح مدارس استان خبر داد.

مجید نظری، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید همانند سال گذشته برنامه‌های متنوع قرآنی برای دانش‌آموزان در سطح مدارس اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی که همه ساله برگزار می‌شود، افزود: بخشنامه این مسابقات اواخر مهرماه ابلاغ و آذرماه این مسابقات در سطح مدارس برگزار می‌شود.

نظری تصریح کرد: مرحله دوم مسابقات در اوایل اسفند و مرحله سوم نیز تا اوایل اردیبهشت برگزار شده و در نهایت برگزیدگان تابستان برای حضور در مرحله کشوری آماده می‌شوند.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح «مهد» که طرح ابتکاری استان زنجان است، گفت: «مهد» مخفف مسئولان همراه در نماز جماعت دانش‌آموزان است که در همه مناطق آموزش و پرورش اجرا می‌شود که در مناطق یک و دو با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان روزهای یک‌شنبه در یکی از مدارس و یا مسجد نزدیک به مدرسه مورد نظر، نماز ظهر به جماعت اقامه می‌شود.

نظری با اشاره به اجرای دو طرح ملی حفظ نور و الگوی تلاوت، تاکید کرد: طرح ملی نور با ثبت نام در سامانه مربوطه است و در اجزای مختلف تا حفظ کل پیش‌بینی شده و در الگوی تلاوت نیز که به همت شبکه قرآن انجام می‌شود دانش‌آموزان با انتخاب قاری مطرح مورد نظر خود، در زمینه قرائت قرآن تمرینات لازم را انجام داده و تا مرحله کشوری می‌توانند پیش بروند.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص مسابقه مصباح‌الهدی تصریح کرد: این مسابقه هر سال با معرفی یکی از ائمه است که دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف هنری و ادبی آثار خود در رابطه با آن امام همام را ارائه می‌دهند که امسال مطالعه در زمینه ابعاد شخصیتی امام موسی کاظم (ع) برای استان زنجان پیش‌بینی شده است.

نظری تاکید کرد: در حال حاضر از ۱۴ منطقه آموزشی استان زنجان ۱۲ منطقه دارای دارالقرآن دانش‌آموزی هستند که فعالیت‌های خوبی در زمینه ارائه آموزش‌های قرآنی دارند.

captcha