برنامه‌های قرآنی حرم رضوی و استماع کلام وحی در جوار عترت
کد خبر: 3652331
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

برنامه‌های قرآنی حرم رضوی و استماع کلام وحی در جوار عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: به‌‌‌همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، برنامه‌های قرآنی متنوعی برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی 22 الی 28 مهرماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برنامه‌های قرآنی متنوعی به‌همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی 22 الی 28 مهرماه سال جاری در نظر گرفته شده است تا زائران از استماع کلام وحی در جوار عترت بهره‌مند شوند.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته از شنبه تا پنجشنبه هر روز بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در رواق امام‌ خمینی(ره) ویژه عموم زائران آغاز می‌شود که تلاوت را سیدحمید دلاور و مختار دهقان بر عهده دارند.
علاوه بر این، محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان پنجشنبه این هفته از ساعت 18 الی 19:30 در دارالقرآن‌الکریم با اجرای آقایان برزگر و ثابتی و قاریان محمدمهدی احمدزاده  در دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، جمعه 28 مهرماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱ در دارالقرآن الکریم محفل انس با قرآن در جوار عترت ویژه بانوان با اجرای فهیمه علیشاهی و تلاوت قاریان خدیجه تاتینا، زهرا غیاثی نژاد، زهرا افخمی و حافظان کلام وحی لیلا سالمیان برگزار خواهد شد و گروه تواشیح فدک نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.
برگزاری کارگاه مهدالرضا(ع) ویژه کودکان 5 الی 10 سال دختر و 5 تا 7 سال پسر، هر روز از ساعت 8 الی 13 و 13 الی 17 در دارالقرآن و از ساعت 8 الی 14 و 16 الی 20 در رواق حضرت زهرا(س) از دیگر این برنامه ها به شمار می‌رود.
تشکیل کارگاه‌ها، جلسات و کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ قرآن ویژه آقایان در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های قرائت، تجوید، ترتیل، حفظ، تفسیر و حدیث و تصحیح قرائت قرآن و اذکار نماز در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
برگزاری مسابقات قرآنی از جمله «آفتاب طوس» ویژه کارکنان جلسه آموزشی مسجد اداره مرکزی آستان قدس رضوی صبح‌های پنجشنبه، مسابقه «فرشتگان آسمانی» ویژه جنگ قرآنی کودک و نوجوان در دارالقرآن‌الکریم پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «در محضر قرآن»، «از قرآن بپرس»، «شکوه هشتم»، «قرآن ناطق»، «چراغ هدایت» و «در حریم نور» ویژه عموم و مسابقه «ریحانةالنبی(س)» ویژه محافل قرآنی بانوان از دیگر این برنامه‌ها است.
همچنین تلاوت روزانه یک صفحه قرآن ویژه اردوزبانان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی و ترتیل خوانی دو صفحه در رواق غدیر ویژه ترکی و آذری‌زبانان توسط استاد اسماعیل‌پناه، همرنگ، زینالزاده و اطاعتی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این هفته است.
captcha