فعالیت ۸ هزار قرآن‌آموز در بیش از ۴۰ شعبه مرکز تخصصی حفظ قرآن بسیج
کد خبر: 3652365
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

فعالیت ۸ هزار قرآن‌آموز در بیش از ۴۰ شعبه مرکز تخصصی حفظ قرآن بسیج

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: بیش از 40 شعبه مرکز حفظ قرآن بسیج در تهران بزرگ فعالیت دارند که حدود 450 مربی قرآن در رشته‌های مختلف به ۸ هزار نفر آموزش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: رحیم قربانی رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور با اشاره به فعالیت مراکز حفظ در تهران گفت: بیش از 40 شعبه حفظ قرآن در سطح مناطق تهران در مراکز تخصصی حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ فعالیت دارند که در مجموع بیش از هشت هزار نفر جذب شده‌اند.

وی عنوان کرد: بحث حفظ قرآن در مراکز تخصصی ما در رشته‌های حفظ یک ساله، دو ساله، سه ساله، چهارساله و حفظ موضوعی و حفظ غیرحضوری (تلفنی) توسط قرآن آموزان دنبال می‌شود که در طرح حفظ غیرحضوری، مربیان ما به صورت تلفنی، آیاتی را که از قبل مشخص کرده‌اند از مخاطبان خود سؤال می‌کنند و نمرات آنها را ثبت و پیشرفت‌شان را رصد می‌کنند.

رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه عموم مردم اعم از بسیجی و غیربسیجی می‌توانند در مراکز تخصصی حفظ قرآن ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: شعبه‌های مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران بزرگ، بیشتر در جنوب و شرق تهران وجود دارد که حدود 450 مربی قرآن در رشته‌های مختلف، حفظ، مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن در دو بخش خواهران و برادران فعال هستند.

قربانی تصریح کرد: کسانی که موفق به حفظ کل قرآن کریم می‌شوند، یکی از برنامه‌هایمان این است که وقتی می‌خواهند آیات پایانی را حفظ کنند، به اردوی چند روزه مشهد مقدس اعزام می‌شوند و در کنار بارگاه ملکوتی آقا ثامن‌الحجج(ع) حفظ قرآن خود را کامل می‌کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه‌های جانبی داشت و گفت: در کنار پرداختن به مبحث حفظ قرآن، سه بحث آموزش قرآنی سبک زندگی، کارگاه‌های آشنایی با معارف مهدویت و آشنایی با نهج‌البلاغه را نیز در دست داریم که تا کنون امسال 75 برنامه ضبط تلویزیونی داشتیم.

قربانی بیان داشت: این ویژه‌برنامه‌ها به طور متوسط هفته‌ای دو مرتبه از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است. ما در این سه ویژه‌برنامه سعی کرده‌ایم از کارشناسان تراز اول دعوت کنیم به طور مثال بحث سبک زندگی را از محضر استاد ابوالفضل بهرام‌پور، بحث آشنایی با معارف مهدویت حجت‌الاسلام نصوری از کارشناسان تخصصی مهدویت و در بحث نهج‌البلاغه نیز از آیت‌الله دین‌پرور دعوت کرده‌ایم که در این برنامه‌ها حضور یابند.

وی ابراز داشت: ضبط و تدوین این ویژه‌برنامه‌ها با شبکه قرآن و تولید محتوا از سوی ما انجام می‌شود و با توجه به استقبال مخاطبان یکی از برنامه‌های خوب و پربار به شمار می‌رود.
captcha