پیش‌بینی اسکان 10 هزار نفر شب زائر اربعین در موکب احمدبن موسی(ع)/ تلاش برای ارتقای خدمات
کد خبر: 3652395
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
راستی مطرح كرد:

پیش‌بینی اسکان 10 هزار نفر شب زائر اربعین در موکب احمدبن موسی(ع)/ تلاش برای ارتقای خدمات

گروه اجتماعی: مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه امسال تلاش می‌كنیم تا زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع را برای برپایی این موكب در كربلای معلی اختصاص دهیم، گفت: تمام تلاش ما بر این است كه بتوانیم خدماتی بهتر از سال گذشته به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از کمیته روابط عمومی و تبلیغات موکب احمدبن موسی(ع)، مسعود راستی به تشریح فعالیت‌های این موكب در سال گذشته پرداخت و گفت: موكب احمدبن موسی(ع) در سال گذشته در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع در كربلای معلی برپا شد كه روزانه 8 هزار نفر از امكانات رفاهی و اسكان آن بهره‌مند می‌شدند.

وی با بیان اینكه این موكب بحمد الهی با استقبال فراوان مردم كشورمان و همچنان اتباع خارجی مواجه شد، افزود: سال گذشته هر روز بزرگترین دغدغه ما این بود كه مكان كافی نداشتیم تا همه مراجعه‌كنندگان را پذیرش كنیم زیرا دیگر موكب ظرفیت آنچنانی نداشت.

راستی اظهار كرد: در این موكب علاوه بر اسكان زائران و ارائه خدماتی نظیر تغذیه مناسب در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، تمام فعالیت‌های فرهنگی كه یك زائر نیاز داشت اعم از اجرای مراسم‌های مذهبی، برپایی نماز جماعت به صورت یومیه، پاسخگویی به سئوالات شرعی، ختم قرآن، قرائت روزانه زیارت عاشورا، دعای ندبه و غیره انجام می‌شد.

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) همچنین خدمات دیگر این موكب را برشمرد و گفت: در مسائل خدماتی 30 دستگاه لباسشویی، لباس‌های زائران خسته و تازه از راه رسیده را شست‌وشو می‌داد و همچنین خواهران و برادرانی نیز در این موكب به ارائه خدمات ماساژ درمانی به زائران حسینی می‌پرداختند.

وی، خطاطی بر روی لباس‌ها و همچنین دوخت دوز آن‌ها و كولی‌پشتی‌های زائران، پیرایشگاه اصلاح سر و صورت آقایان و همچنین ارائه خدمات مختلف اطلاع‌رسانی برای آدرس‌های مورد درخواست زائران و تشكیل ستاد گم‌شدگان را از دیگر فعالیت‌های این موكب برشمرد.

راستی با بیان اینكه در سال گذشته بیش از 270 نفر در این موكب به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌كردند، گفت: همچنین یكی از بهترین خدماتی كه به زائران خود ارائه دادیم، خدمات درمانی بود، به طوری كه بیش از 29 هزار ویزیت و كار درمانی طی ایام برپایی این موكب انجام شد و حدود 50 نفر در این بخش به ارائه خدمات می‌پرداختند.

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) در ادامه سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برپایی این موكب در سال جاری اشاره كرد و گفت: به حول و قوه الهی این موكب را دوباره در ایام اربعین در كربلا برپا خواهیم كرد.

وی با بیان اینكه امسال به دنبال گرفتن زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع در كربلای معلی هستیم تا بتوانیم 10 هزار نفر را در موكب احمدبن موسی(ع) اسكان دهیم، گفت: تمام تلاش ما بر این است كه بتوانیم خدماتی بهتر از سال گذشته به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم.

راستی با تصریح اینكه با افزایش ظرفیت موكب، مسلماً تعداد خادمان آن نیز به 300 نفر خواهد رسید، گفت: امسال نیز مانند سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات مختلف به زائران، یك تیم پزشكی كامل را در موكب مستقر خواهیم كرد تا هم به زائران ایرانی و هم زائران عراقی ارائه خدمات دهند.

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) در پایان از تشكیل 9 كمیته برای ارائه برپایی این موكب در سال جاری خبر داد و گفت: كمیته‌های پشتیبانی، فرهنگی، امنیت، ایمنی، مخابرات، تأسیسات، اطلاع‌رسانی و خواهران در برپایی این موكب و ارائه خدمات در آن همكاری دارند.

captcha