منتظر خیران برای تامین مکان مؤسسه قرآنی هستیم
کد خبر: 3652448
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
مدیرعامل مؤسسه قرآنی مدینة‌الرسول(ص) قزوین:

منتظر خیران برای تامین مکان مؤسسه قرآنی هستیم

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینة‌الرسول(ص) قزوین گفت: این موسسه به دلیل مشکل اساسی در بحث مکان نمی‌تواند به نحو شایسته پاسخگوی علاقه‌مندان به مباحث قرآنی باشد؛ چرا که مساحت زیرزمین 140 متری که تهویه مناسبی نیز ندارد در ۳ کلاس نزدیک به هم نمی‌تواند فضایی مناسب برای آموزش قرآن باشد.

سلیمان بهاری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینة‌الرسول‌(ص)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: در این موسسه دوره‌های مختلف آموزشی قرآن کریم از جمله آموزش روخوانی و روان‌خوانی، تجوید به روش نوین، مفاهیم‌، صرف و نحو، صوت و لحن، حفظ، شرح و تفسیر نهج‌البلاغه، اخلاق، احکام و تربیت مربی حفظ قرآن کریم به فراگیران و علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.
وی ادامه داد: این موسسه قرآنی گامی برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و استان به شمار می‌رود با این‌حال با وجود داشتن350 قرآن آموز در موسسه مدینه الرسول‌(ص) با مشکل بزرگ مکان روبرو هستیم.
این کارشناس مسئول قرانی تأکید کرد: این موسسه به دلیل مشکل اساسی در بحث مکان نمی‌تواند به نحو شایسته پاسخگوی علاقه‌مندان به مباحث قرآنی باشد چرا که مساحت زیرزمین140 متری که تهویه مناسبی نیز ندارد در ۳ کلاس نزدیک به هم نمی‌تواند فضایی مناسب برای آموزش قرآن باشد.  
بهاری خواستار کمک مسئولان و خیران برای رفع این مشکل شد و گفت: خیران قرآنی و مسئولان همت لازم را در این راستا داشته باشند تا مکانی مطلوب و در شان قرآن در اختیار این موسسه قرار بگیرد تا کمبود امکانات و مشکلات مالی این موسسه حل شود.
این فعال قرآنی عنوان کرد: با رفع مشکلات و کمبودها، بی‌شک تعداد بیشتری از نوجوانان علاقه‌مند به قرآن جذب موسسه شده و سطح آموزش به آن‌ها نیز ارتقاء خواهد یافت.
وی گفت: باید از دست‌اندرکاران شهرداری قزوین به عنوان تنها ارگانی که به‌صورت عملی از طرح‌های قرآنی حمایت داشته تقدیر کرد و امیدوار بود در دوره جدید نیز این حمایت‌ها ادامه پیدا کند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینه الرسول (ص) قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استان قزوین از نظر تعداد شرکت‌کننده و رتبه‌های به‌دست‌آمده است در رشته‌های مختلف قرآن از جمله قرائت از منظر کمی و کیفی جزء رده‌های اول تا دوم کشور است.
بهاری در پایان عنوان کرد: علاقه‌مند به فراگیری رشته‌های مختلف قرآن کریم در رده‌های مختلف سنی می‌توانند برای ثبت‌نام به مؤسسه قرآنی مدینه‌الرسول واقع در خیابان رسالت جنب پیش‌دبستانی بهمن پلاک 35 و یا شماره تلفن 3351919 مراجعه کنند.
captcha